Brev:
Brug af ægløsningstests
16. januar 2010
Alder:
0 mdr.
Brug af ægløsningstests
Hej Helen,
Jeg har lige et spørgsmål ang. brug af ægløsningstests, som jeg håber, du kan hjælpe mig med.
Jeg tog i torsdags tre forskellige ægløsningstests, og alle viste positivt, men dagen efter ville jeg teste for at se, om jeg stadig havde ægløsning, men der var de negative. Betyder det, at jeg ikke havde ægløsning mere end den ene dag, eller hvordan skal man tolke det?
Jeg mener, stiger hormonet lige inden ægløsning, for så at blive normal igen under selve ægløsningen?
Jeg har muren osv. i underlivet, så jeg tror selv jeg havde/har ægløsning, men det undrer mig bare meget, at jeg så dagen efter ikke kan teste positvt.
Til sidst, vil jeg spørge dig hvor længe der typisk går fra ægløsningstidspunkt til mens skal komme? Jeg havde sidste gang en cyklus på 40 dage, og håber lidt den kommer længere ned (har haft meget uregelmæssig menses - 89/54/40 dage efter p-pille stop) Men nu har jeg så testet positiv for ægløsning på 18 dagen, så det kunne vel tyde på, at min cyklus er endnu kortere denne gang?
Mange tak for dit svar, Helen. Det er meget værdsat:-)
Mange hilsner
Nina