Brev:
Sukkersyge i graviditeten
6. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Sukkersyge i graviditeten
Hej
Jeg er gravid i 30 uge med mit første barn og har lige fået konstateret graviditetssukkersyge.
Det kom meget bag på mig hvad det indebar både for mig og barnet under og efter fødslen og jeg har 2 spørgsmål.
Vil der kunne opstå nogle komplikationer ved at føde på normal vis, ville det være mere sikkert at føde ved kejsersnit?
Derudover bor min veninde i opgang med 3 kvinder som alle fik gravidetssukkersyge som efter fødslen forsvandt, men efter nummer 2 barn har de alle 3 fået permanent sukkersyge. Er det normalt?
Er der en statistik for hvor tit det sker?
Med venlig hilsen
Tanja