Brev:
Graviditetskvalme - kan man gøre noget?
4. januar 2010
Alder:
0 mdr.
Graviditetskvalme - kan man gøre noget?
Hej Helen
Min mand og jeg venter vores andet barn. Jeg er gravid i 7. uge og vi har en datter på knap 17 mdr.
Jeg kæmper med frygtelig meget kvalme og kaster op hver dag. Jeg havde også kvalme og opkast da jeg var gravid med vores datter, men dengang var det værst om morgenen og forsvandt derefter op ad dagen.
Denne gang synes jeg det varer hele dagen, og jeg har meget lidt energi fordi jeg kun kan spise meget små måltider og alligevel kommer det (oftest) op igen senere.
Det er selvfølgelig ubehageligt med kvalme og opkast, og jeg ved også at der er gravide der har det meget værre. Men når man selv står i situationen fylder det jo meget, da det både går ud over mit arbejde og min familie at jeg har det så dårligt meget af tiden.
Jeg synes jeg har været igennem mange muligheder. Jeg har forsøgt at starte dagen med en kiks inden jeg stod op, den kom op igen. Jeg drikker med vilje meget små glas væske fordi jeg fra erfaring ved at et stort glas koldt vand/mælk (hvor lækkert det end er) kommer op igen.
Jeg har købt de der sea band armbånd fra matas, og bruger dem hele dagen, men har stadig kvalme og kaster stadig op.
Det er så nu jeg synes jeg er kommet til kort. Har du et (eller flere) gode råd der virker?
Venlig hilsen
den gravide