Brev:
Farlige dampe
14. december 2009
Alder:
0 mdr.
Farlige dampe
Hej Helen,
Jeg har brug for at få luftet en stor bekymring omkring indeklimaet i min bolig.
Jeg bor i et tofamilieshus hvor en familie bor i stuen og min kæreste og jeg bor på 1.-2. sal. Fra den fælles hoveddør er der indgang til begge lejligheder, samt nedgang til underboens kælder. Denne kælder er de gået i gang med at istandsætte i oktober, hvorfor vi først har lidt under kulde en måned (varmen skulle lukkes ved udskift af deres radiatorer) og derefter under lugtgener fra behandling af træbjælker. Der har være en meget ram lugt som steg op og desværre gennemtrængte vores dør og steg helt op til 2. sal hvor vores soveværelse ligger.
Vi har bedt dem lufte ud i kælderen, men de har desværre ikke været særlig gode til det, og de første dage blev der slet ikke luftet ud. Det skulle være linolie de har brugt, men ved ikke hvilket type. Vi har selv holdt alle vores vinduer i opgangen åbne, da lugten har generet os over en måned nu, men dog er ved at aftage. Selvfølgelig er man meget bekymret over det her med maling og dampe - hvor meget betyder det for graviditeten? Jeg er nu 14 uger henne.
Hilsen den bekymrede