Brev:
Uregelmæssig menstruation
18. november 2009
Alder:
0 mdr.
Uregelmæssig menstruation
Hej Helen,
Min kæreste og jeg ønsker brændende at få en baby. Vi er sunde og raske - begge 27 år.
Jeg smed for 4 mdr. siden mine p-piller som jeg har taget fast i 11-12 år. Jeg fik så min mens som var styret af p-pillerne og derefter gik der 89 dage inden min naturlige mens kom. Den forløb helt normalt. Jeg fulgte herefter med med ægløsningstests, og på 16 dagen efter testede jeg positivt for ÆL. Vi var sammen der, men én af dagene blev jeg voldsomt svimmel og måtte lægge mig. Jeg havde det fint nok egentlig - ingen kvalme eller noget - men verden snurrede bare voldsomt rundt og jeg kunne ikke være oppe. Læste dagen efter på nettet, at det godt kan forekomme ved nogen kvinder, når man har ÆL?
Derefter har jeg ikke fået min mens igen. Jeg er nu på dag 53 siden min mens. Omkring dag 40 efter sidste mens fik jeg menstruationslignende smerter og jeg fik den tanke, at jeg måske menstruerede uden blødning. Ihvertfald tænkte jeg, at nu ville jeg prøve at følge lidt med med ÆL tests omkring det tidspunkt, hvor jeg mente, der skulle komme ÆL. Det gjorde jeg, og for 5 dage siden testede jeg positiv i en ÆL test. 2 dage efter fik jeg menslignende smerter som varede i 2 dage. Nu er de væk, men har en del mere udflåd end jeg plejer.
Jeg har prøvet at tage en graviditetstest for at se, om det er derfor, min mens udebliver, men den er negativ. Min mave er lidt hård synes jeg, og har også lidt niven i underlivet. Ellers har jeg det fint - ingen ømme bryster eller kvalme.
Jeg er simpelthen så forvirret og frustreret. Jeg føler, at min krop modarbejder mig, og ikke rigtig forsøger at "hjælpe" projekt baby på vej.
Så derfor håber jeg, at du kan give mig et råd om, hvad jeg skal gøre. Er der noget, man kan gøre for at få min krop tilbage på ret kurs? Og kan en graviditet være årsagen til, at jeg ikke får mens?
Jeg blev undersøgt ved lægen 3 mdr. efter p-pille stop, der var alt som det skulle være.
Mange hilsner fra
Nina