Uregelmæssig menstruation

18. november 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Uregelmæssig menstruation

Hej Helen,

Min kæreste og jeg ønsker brændende at få en baby. Vi er sunde og raske - begge 27 år.

Jeg smed for 4 mdr. siden mine p-piller som jeg har taget fast i 11-12 år. Jeg fik så min mens som var styret af p-pillerne og derefter gik der 89 dage inden min naturlige mens kom. Den forløb helt normalt. Jeg fulgte herefter med med ægløsningstests, og på 16 dagen efter testede jeg positivt for ÆL. Vi var sammen der, men én af dagene blev jeg voldsomt svimmel og måtte lægge mig. Jeg havde det fint nok egentlig - ingen kvalme eller noget - men verden snurrede bare voldsomt rundt og jeg kunne ikke være oppe. Læste dagen efter på nettet, at det godt kan forekomme ved nogen kvinder, når man har ÆL?

Derefter har jeg ikke fået min mens igen. Jeg er nu på dag 53 siden min mens. Omkring dag 40 efter sidste mens fik jeg menstruationslignende smerter og jeg fik den tanke, at jeg måske menstruerede uden blødning. Ihvertfald tænkte jeg, at nu ville jeg prøve at følge ...

Annonce

... lidt med med ÆL tests omkring det tidspunkt, hvor jeg mente, der skulle komme ÆL. Det gjorde jeg, og for 5 dage siden testede jeg positiv i en ÆL test. 2 dage efter fik jeg menslignende smerter som varede i 2 dage. Nu er de væk, men har en del mere udflåd end jeg plejer.

Jeg har prøvet at tage en graviditetstest for at se, om det er derfor, min mens udebliver, men den er negativ. Min mave er lidt hård synes jeg, og har også lidt niven i underlivet. Ellers har jeg det fint - ingen ømme bryster eller kvalme.

Jeg er simpelthen så forvirret og frustreret. Jeg føler, at min krop modarbejder mig, og ikke rigtig forsøger at "hjælpe" projekt baby på vej.

Så derfor håber jeg, at du kan give mig et råd om, hvad jeg skal gøre. Er der noget, man kan gøre for at få min krop tilbage på ret kurs? Og kan en graviditet være årsagen til, at jeg ikke får mens?

Jeg blev undersøgt ved lægen 3 mdr. efter p-pille stop, der var alt som det skulle være.

Mange hilsner fra
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer