Gravid med nummer 2

15. oktober 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Gravid med nummer 2

Kære Helen

Ja, så skriver jeg igen, denne gang som gravid i 9. uge! ;o)

Vi er glade og håber snart at være ude over 12. uge og snart at skulle scannes. Vi har fortalt vores søn (fylder 3 i slutningen af december og lillebror/søster ankommer i midten af maj, om alt går vel) at han skal være storebror. Han virker glad (staklen ved ikke hvad det indebærer ;o) og stolt og kender andre i familien og i vuggestuen der har søskende.

Jeg har også lagt billet ind på diverse bøger på biblioteket om hvordan man tackler det her projekt, når der ankommer en ny ...

Annonce

... baby. Vores søns alder taget i betragtning, synes vi det er et godt tidspunkt. Han vil være godt i gang i ny børnehave fra januar, forhåbentlig i fuld gang med at smide ble og afvænnet med sutten.

Mit spørgsmål er: hvordan kan man forberede den lille fyr på hvad der skal ske? Vi vil jo gerne inddrage ham og signalere at det er en rigtig dejlig positiv ting, at der skal komme en baby, vel vidende at det bare er superhårdt at gå fra at være 100 % i fokus til at skulle dele far (og især mor).

Har du nogle gode råd at dele ud af?

Kærlig Hilsen
Dorte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien