Brev:
Gravid med nummer 2
15. oktober 2009
Alder:
2 år, 10 mdr.
Gravid med nummer 2
Kære Helen
Ja, så skriver jeg igen, denne gang som gravid i 9. uge! ;o)
Vi er glade og håber snart at være ude over 12. uge og snart at skulle scannes. Vi har fortalt vores søn (fylder 3 i slutningen af december og lillebror/søster ankommer i midten af maj, om alt går vel) at han skal være storebror. Han virker glad (staklen ved ikke hvad det indebærer ;o) og stolt og kender andre i familien og i vuggestuen der har søskende.
Jeg har også lagt billet ind på diverse bøger på biblioteket om hvordan man tackler det her projekt, når der ankommer en ny baby. Vores søns alder taget i betragtning, synes vi det er et godt tidspunkt. Han vil være godt i gang i ny børnehave fra januar, forhåbentlig i fuld gang med at smide ble og afvænnet med sutten.
Mit spørgsmål er: hvordan kan man forberede den lille fyr på hvad der skal ske? Vi vil jo gerne inddrage ham og signalere at det er en rigtig dejlig positiv ting, at der skal komme en baby, vel vidende at det bare er superhårdt at gå fra at være 100 % i fokus til at skulle dele far (og især mor).
Har du nogle gode råd at dele ud af?
Kærlig Hilsen
Dorte