Brev:
Gravid og bløder fra moderkage
11. oktober 2009
Alder:
0 mdr.
Gravid og bløder fra moderkage
Hej Helen,
Jeg har vaeret saa heldig at blive gravid igen efter vi har proevet i lang tid. Desvaerre har jeg haft mange problemer allerede.
Jeg er i uge 13 nu, og havde i uge 10 en stor bloedning, jeg ville kalde det en styrtbloedning. Jeg var sikker paa at jeg var ved at miste barnet. Blodet var lyst og uden klumper.
Min laege lavede en scanning dagen efter og alt saa helt ok ud med barnet, men som jeg kunne forstaa det havde jeg en bloedning fra moderkagen. Jeg fik besked paa at ligge helt stille i 14 dage, og det gjorde jeg ogsaa, derefter fik jeg en ny scanning og barnet havde det bare super godt, alt saa ok ud, men de kunne stadig se en lille smule bloedning omkring moderkagen.
For en uge siden havde jeg en pletbloedning og igen igaar havde jeg en pletbloedning, min laege siger at jeg skal tage det roligt, altsaa ikke bekymre mig. Det har ogsaa vaeret lyst blod, men ikke ret stor maengde.
Og min laege har ogsaa beordret mig til at holde mig saa meget i ro som jeg kan, plus ingen loeft, ingen sex.
Vi aftalte at jeg kunne begynde langsom at gaa mere og mere rundt. Igaar gik jeg saadan normalt rundt herhjemme, men sikkert kun 50% af hvad jeg normalt goer, og alligevel fik jeg pletbloedning..
Nu siger hun at jeg skal holde mig i sengen i dag, og fra i morgen kan jeg gaa normalt rundt.
Jeg ved bare ikke hvor bekymret jeg skal vaere over det her, tror du jeg er ved at miste barnet??
Min laege siger at jeg kan begynde at gaa rundt normalt, men jeg har jo naermerst intet lavet de sidste 3 uger, og alligevel bloeder jeg.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal goere andet end at bare ligge stille, hvilket er lidt svaert med en paa 3 aar i huset ogsaa. Jeg foeler bare ikke at jeg kan ligge i sengen de naeste 6 mdr, det er jo tortur.
Det lyder kynisk, men jeg taenker at hvis jeg alligevel er ved at miste barnet, (selvom scanning viser at det har det fint derinde) saa kan jeg da lige saa godt faa det overstaaet isteder for at narre mig selv ved at ligge musestille i flere maaneder.
Jeg tror bare gerne jeg vil hoere hvad man goer i Danmark, og maaske ogsaa hvad din erfaring er i tilsvarende tilfaelder??
Haaber at du kan hjaelpe mig,
Hilsen Lotte