Brev:
Hjælp til at sortere fup fra fakta vedr. barn nr. 2
28. september 2009
Alder:
2 år
Hjælp til at sortere fup fra fakta vedr. barn nr. 2
Hej Helen
Jeg går og tumler med nogle fremtidsspørgsmål mht. familieforøgelse og jeg håber på, at du kan give mig lidt vejledning og tanker omkring min families situation.
Jeg er sygemeldt pga. piskesmældsskade samt posttraumatisk stress. Jeg får pt. antidepressions medicin Zoloft 50 mg om dagen samt Pinex Comb for smerter – begge har jeg fået mens jeg ventede Daniel og der har ikke været noget efter fødslen med ham med henblik på abstinenser etc. For ca. 14 dage siden var jeg (igen igennem kommunen) til en samtale hos en læge med speciale i psykiatri og han ville anbefale, at jeg for det først skifter medicin til noget som både smertedækker samtidig med at det virker mod depression og angst og for det andet mente han, at jeg skulle have mellem 150-200 mg om dagen. Jeg går til psykolog 1 x om ugen og ligeledes til kiropraktor og begge ting kan til tider godt tage hårdt på mig både fysisk og mentalt.
Jeg er i gang med en ressource profilering igennem min kommune. Men det trækker vist ud, da det er lidt a la 2 skridt frem og 1 tilbage – nogen gange 3 skridt tilbage…
Min forlovede er pt. arbejdsledig og udsigten til job er ikke sådan lige til at få øje på.
Vi har Daniel på 2 år, som er skøn, mild, følsom og kærlig – men han er også en bestemt herre, som ved hvad han vil og ikke vil. Han kan godt blive hysterisk og vise temperament - men det er egentlig kun når han er meget træt, er sulten eller han ikke selv kan, så han bliver frustreret, at han giver af den konto.
Vi havde egentlig bestemt os for at forsøge os med barn nr. 2 her i sommers. Men det har vi, på min foranledning, udskudt 1 års tid.
Jeg synes, jeg har nok om ørene med en 2 årig, usikkerheden omkring min fremtid både mht. job men så sandelig også mht. evt. medicin skift – er usikker på om den nye medicin overhovedet kan forenes med en graviditet og så udsigten til ikke at kunne finde et job til min forlovede i nærmeste fremtid.
Min forlovede mener jeg ”ser spøgelser” – men fakta er, at det koster penge at få et barn mere og jeg synes ikke, det er utopi at tænke økonomi…
Desuden kan jeg i mine mørke stunder godt tænke tanken, at jeg måske simpelthen ikke egner mig som flere børns mor. Jeg synes, det til tider kan være svært at finde overskuddet frem bare til Daniel – hvordan vil det så ikke blive med 2 … eller 3…
Derudover er jeg røv bange for at ende på kontant hjælp, da en barsel unægtelig vil trække min sag ud i endnu længere tid + jeg kan være bange for at kommunen kan finde på at vurdere, at jeg unødigt lægger hindringer i vegn for muligheden for at komme tilbage til arbejdsmarkedet hurtigst muligt…
Hvad tror du?
Ser jeg spøgelser eller er mine argumenter stærke nok til at holde vand?
Nu skal det ikke forstås, at jeg måske slet ikke ønsker flere børn – det gør jeg. Jeg kan slet ikke forestille mig, at Daniel skal være enebarn og jeg bliver ked af at tænke på, hvis han er det eneste vidunder jeg skal være mor til. Men jeg er bange for, hvad fremtiden bringer eller rettere ikke bringer – giver det mening?
Jeg er jo heller ikke helt ”ung” mere og er af den overbevisning, at jeg ikke skal have flere børn efter jeg er fyldt 35 – det er ligesom min grænse for, hvad jeg mener, jeg vil byde mine børn. Jeg er pt. 32 og realistisk set kan jeg jo ikke være sikker på en lige så god graviditet eller på at barn nr. 2 ikke har kolik – dét tror jeg simpelthen ikke, jeg ville kunne magte.
Jeg ved godt man vokser med opgaven – men bare tanken herom, kan få mig til at tabe pusten.
Hvilke tanker gør du dig omkring vores situation, ville det være forsvarligt at sætte et barn mere i verden i den nærmeste fremtid?
Knus fra
Charlotte