Brev:
Fertilitets ur
26. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Fertilitets ur
Hej
Jeg er i fast forhold og har længe gerne ville være gravid. Vi er blevet undersøgt og hverken min kæreste eller jeg skulle fejle noget der gjorde vi ikke kunne blive gravide. Andet end en lidt for hektisk dagligdag som nok gør at vi ikke får gjort det når tiden er inde...
Så da jeg læste en artikel i Berlingke om et fertilitets ur der kan forudsige ægløsningen fire dage før den intræder ved, som de skriver på deres website (www.babyplan.org/dk)
"På monitorens bagside påsættes en biokemisk sensor, som skal være i kontakt med huden mindst 6 timer per døgn. Den monterede sensor foretager målinger af den sved som afgives fra hudens overflade. På baggrund af dette forudsiger uret præcist ægløsningen 4 dage før den indtræffer."
Det gjorde mig selvfølgelig ret nysgerrig, men mit spørgsmål er:
Kan det virkelig lade sig gøre? og er der nogen risiko ved at prøve det?