Vil gerne prøve igen

18. august 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Vil gerne prøve igen

Kære Helen.

Som du nok ved blev jeg nødt til at få en udskrabning i 11 uge midt i juni i år. Og er derudover sygemeldt på 3. mdr. pga. moderat depression, angst og stress.

Jeg går til psykolog, som hjælper ufatteligt meget! Og har fået antidepressive piller (40mg) nu, som også synes at virke. Om ikke andet så har jeg det MEGET bedre!!! :-)

Stressen er så uændret men det er kun mht. mit arbejde som tjener. Men der har jeg truffet beslutningen om ikke at vende tilbage.

Men.....

Nu har jeg tænkt over det LÆNGE, og talt meget med min kæreste og vi vil så gerne i gang igen med at prøve at få en lillebror/søster til Isabella.

Når det drejer sig om sådan noget som dette her, er jeg MEGET ansvarsfuld. Jeg kaster mig ikke ud i sådan noget uden at være helt sikker. Og det er jeg! Jeg bliver lykkelig og glad når jeg tænker på at få flere børn, og vi vil også gerne have flere end 2.

Jeg skal tale med lægen på onsdag om hvordan det går og også om hvordan det skal gribes an mht. medicin.

Jeg har læst meget om det jeg tager, og det giver selvfølgelig mere forvirring, da størstedelen skriver at denne form for medicin jeg tager godt kan tages under graviditet, men hvor jeg så støder på andre artikler, hvor der står at der ikke er nok informationer om det.

Men nu hører jeg lægen.

I princippet kan han jo ikke forbyde mig at gå igang. Jeg har jo min alder mod mig. Fylder 34 om en måned, og ingen ved jo hvor lang tid det vil tage at blive gravid.

Tager det dog roligt ...

Annonce

... indtil videre og er igang med at kortlægge min cyklus som har været regelmæssig de sidste 2 mdr. Min krop fandt hurtigt rytmen igen efter aborten.

Jeg ved godt at risikoen ligger på ca. 1 % højere, når man får antidepressivt, men nu får jeg overni det også epilepsimedicin, som også ligger på en 1-2% højere i at fosteret kan få misdannelser.

Det er jo ikke specielt sjovt at vide det, selvom jeg trods alt har fået et sundt og rask barn og med en graviditet og fødsel uden komplikationer.

Jeg får så ekstra scanninger af den grund og bliver fulgt meget nøje. Derudover har jeg fået tilbudt at få endnu tidligere scanninger, hvis jeg føler for det, pga aborten. oG det jo skide flot!!!

Nu ved jeg ikke om du har nogen erfaringer, og jeg ved jo at det i sidste ende er min beslutning at tage, men jeg værdsætter dine råd meget.

Jeg tror bare ikke jeg kan vente et halvt år før vi kan gå igang, hvis jeg skal tage meidicnen i så lang tid (hvilket jeg ikke tror er nødvendigt).

For uanset hvad, så hjælper samtalerne mig rigtigt meget!!!

Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke tanker du danner dig om det jeg skriver?

Jeg vil bare så gerne have et barn mere, og følelserne ifht. aborten fylder ikke mere. Ikke andet end lidt tristhed, når jeg tænker på det, men jeg har fået fred med den beslutning jeg var nødt til at tage, og de få gange jeg har været ked af det pga det, har jeg talt med min kæreste, og det har hjulpet.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.