Brev:
Vil gerne prøve igen
18. august 2009
Alder:
0 mdr.
Vil gerne prøve igen
Kære Helen.
Som du nok ved blev jeg nødt til at få en udskrabning i 11 uge midt i juni i år. Og er derudover sygemeldt på 3. mdr. pga. moderat depression, angst og stress.
Jeg går til psykolog, som hjælper ufatteligt meget! Og har fået antidepressive piller (40mg) nu, som også synes at virke. Om ikke andet så har jeg det MEGET bedre!!! :-)
Stressen er så uændret men det er kun mht. mit arbejde som tjener. Men der har jeg truffet beslutningen om ikke at vende tilbage.
Men.....
Nu har jeg tænkt over det LÆNGE, og talt meget med min kæreste og vi vil så gerne i gang igen med at prøve at få en lillebror/søster til Isabella.
Når det drejer sig om sådan noget som dette her, er jeg MEGET ansvarsfuld. Jeg kaster mig ikke ud i sådan noget uden at være helt sikker. Og det er jeg! Jeg bliver lykkelig og glad når jeg tænker på at få flere børn, og vi vil også gerne have flere end 2.
Jeg skal tale med lægen på onsdag om hvordan det går og også om hvordan det skal gribes an mht. medicin.
Jeg har læst meget om det jeg tager, og det giver selvfølgelig mere forvirring, da størstedelen skriver at denne form for medicin jeg tager godt kan tages under graviditet, men hvor jeg så støder på andre artikler, hvor der står at der ikke er nok informationer om det.
Men nu hører jeg lægen.
I princippet kan han jo ikke forbyde mig at gå igang. Jeg har jo min alder mod mig. Fylder 34 om en måned, og ingen ved jo hvor lang tid det vil tage at blive gravid.
Tager det dog roligt indtil videre og er igang med at kortlægge min cyklus som har været regelmæssig de sidste 2 mdr. Min krop fandt hurtigt rytmen igen efter aborten.
Jeg ved godt at risikoen ligger på ca. 1 % højere, når man får antidepressivt, men nu får jeg overni det også epilepsimedicin, som også ligger på en 1-2% højere i at fosteret kan få misdannelser.
Det er jo ikke specielt sjovt at vide det, selvom jeg trods alt har fået et sundt og rask barn og med en graviditet og fødsel uden komplikationer.
Jeg får så ekstra scanninger af den grund og bliver fulgt meget nøje. Derudover har jeg fået tilbudt at få endnu tidligere scanninger, hvis jeg føler for det, pga aborten. oG det jo skide flot!!!
Nu ved jeg ikke om du har nogen erfaringer, og jeg ved jo at det i sidste ende er min beslutning at tage, men jeg værdsætter dine råd meget.
Jeg tror bare ikke jeg kan vente et halvt år før vi kan gå igang, hvis jeg skal tage meidicnen i så lang tid (hvilket jeg ikke tror er nødvendigt).
For uanset hvad, så hjælper samtalerne mig rigtigt meget!!!
Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke tanker du danner dig om det jeg skriver?
Jeg vil bare så gerne have et barn mere, og følelserne ifht. aborten fylder ikke mere. Ikke andet end lidt tristhed, når jeg tænker på det, men jeg har fået fred med den beslutning jeg var nødt til at tage, og de få gange jeg har været ked af det pga det, har jeg talt med min kæreste, og det har hjulpet.
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
Camilla