Gravid igen ...

14. juni 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid igen ...

Hej Helen,

Jeg haaber at du kan hjaelpe mig med det her spoergsmaal.. Det gaelder nemlig mig, nu ved godt du ikke er laege, men proever lige alligevel..

Vi har proevet i snart 1 1/2 aar at faa en nummer 2. Men intet sker, min mand er undersoegt og alt skulle vaere i orden der..

Faktisk har jeg kun brugt p-piller i 4 mdr siden jeg fik Johan (han er 3 aar og 4 mdr nu), og stoppede fordi de fik mig til at bloede konstant. Derefter var det lidt loest om vi beskyttede os, og holdt helt op med at passe paa for 1 1/2 aar siden.

Jeg har forsoegt mig med aegloesningstest, og kunne slet ikke se at jeg havde det paa noget tidspunkt.. ...

Annonce

... Men fik da at vide fra et par veninder at det ogsaa var sket for dem,.

Jeg har en ekstrem praecis menstruations cyklus paa 28 dage.

Jeg er ikke blevet undersoegt paa nogen maade, foeler mig sund og rask, er meget sjaeldent syg.

Da vi blev gravide foerste gang gik der saa 3 uger... Saa du kan vel forstaa at jeg begynder at blive utaalmodig..

Kan du sige mig hvad der evt kunne vaere med mig, hvis det skulle vaere mig der var noget galt med?? Og kan man overhovedt faa hjaelp naar man allerede har faaet et barn helt naturligt??

Hvilken hjaelp ville man kunne faa??

Haaber at du kan oplyse mig lidt,

Kaerlig hilsen

Lotte.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre