Brev:
Smal livmodermund
11. juni 2009
Alder:
0 mdr.
Smal livmodermund
Hej Helen,
Min kæreste og jeg har forsøgt at blive gravide igennem i 8 mdr og selvom det ikke er så lang tid endda, så har mine tanker "kørt lidt rundt" de sidste par gange, når har måtte sande det ikke blev denne gang.
Jeg fik i sidste mdr lavet en hsg undersøgelse, fordi jeg for mange år siden havde en byld på blindtarmen. Min læge synes derfor, at det var relevant at undersøge om der var arvæv fra dengang, da jeg fortalte at vi var igang med at prøve at blive gravide. Heldigvis var der ikke det, og lægen sagde at æggelederne var helt normale og slanke og fine. Men jeg er kommet til at tænke på noget han også sagde under undersøgelsen. Han sagde nemlig, at livmodermunden var meget smal - ja han kaldte den sytrådstynd, men det var altså ikke noget problem at komme ind med kateteret.
Sygeplejersken sagde bagefter, at man ikke kunne vide om der have siddet lidt og blokeret og at der derfor nu ville være gode chancer i næste cyklus, fordi de så ville have "prikket hul". Men jeg blev ikke gravid i denne cyklus alligevel og blev faktisk rigtig ked af det, måske fordi mit håb var ekstra stort denne gang.
Mit spørgsmål er om du ved om en meget smal livmodermund kan nedsætte chancerne? synes ikke jeg har læst eller hørt om det? Det vil være et godt spørgsmål lige at få afklarte og så ellers bare sætte ind med tålmodighed-recepten noget tid endnu. Vi er 31 og 33 år, så ved godt at der sagtens kan gå et år eller mere før vi er heldige.
Hilsen Matilde