Svangerskabsforgiftning

4. juni 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Svangerskabsforgiftning

Hej Helen.

Så er jeg tilbage igen med endnu et spørgsmål :). Jeg er nu gravid i 31 uge (første barn) og har i dag været hos jordemoderen.

Under hele graviditeten har mit blodtryk ligget så smukt 116/80, men i dag viste mit blodtryk 130/90 og en puls på 97. Jordemoderen syntes den puls lige var i overkanten, hvorfor jeg blev lagt ind i et rum, hvor jeg kunne hvile godt og grundigt inden et nyt blodtryk skulle tages. Her fik jeg ikke lige oplyst tallene, men hun oplyste, at de så fine ud. Jeg fik herefter taget en urintest, som viste spor af proteiner, hvorfor hun anbefalede mig at opsøge lægen om en ugen for at få taget nye prøver, så man kan holde øje med om det er en begyndende svangerskabsforgiftning.

Umiddelbart tænker jeg selv, at mit blodtryk og puls kan være påvirket af, at jeg på nuværende tidspunkt er sygemeldt grundet bækkenløsning. I denne ...

Annonce

... forbindelse har jeg haft rigtig mange smerter, som personer fra min omverden (familien) har haft svært ved at forholde sig til. Dette har resulteret i, at det har været svært ikke at blive bare en smule temperamentsfuld ;-)

Da jeg på ingen måder ønsker, at der skal ske min lille dreng noget. Har jeg nu valgt at sige fra overfor længerevarende besøg samt alle de mange opkald og håber dette kan få mit stressniveau ned igen.

Jordemoderen mente ikke, at prøverne var tegn på, at jeg havde begyndende svangerskabsforgiftning, men at det altid er bedre at være på den sikre side. Hertil vil jeg gerne høre om der er noget jeg selv kan gøre for at forebygge en eventuel svangerskabsforgiftning?

Jeg har selv valgt at omlægge min kost, hvor jeg nu indtager meget mindre sukker og meget mere frugt og sund mad end tidligere samt gør alt for ikke at stresse.

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig