Brev:
Overvægt og graviditet
15. april 2009
Alder:
2 år, 6 mdr.
Overvægt og graviditet
Kære Helen.
Ja så kom der lige endnu et spørgsmål op.
Jeg er så heldig at vente barn nr. 2.
Jeg går dog og er lidt bekymret.
Jeg vejer alt alt for meget. Pinligt at skrive det, men ca. 135 kg. PYHA.. Nå det er som det er, men hvor stor risiko er der for at barnet ikke udvikler sig godt nok?
Sidst gik det helt fint i graviditeten, bortset fra, at min søn blev født med en kampvægt på knap 5 kg og havde for lavt blodsukker og måtte indlægges på neonathal afd. for at få drop med sukkervand..
Jeg er meget bevidst om hvad jeg putter i munden denne gang. Jeg har ikke sukkersyge - heldigvis, men er altså nervøs for alt det overvægten kan føre med sig i en graviditet. Jeg kender ikke alle konsekvenserne, så informer mig gerne.
Kærlig hilsen
K