Brev:
Løb og graviditet
25. februar 2009
Alder:
0 mdr.
Løb og graviditet
Hej Helen.
Jeg har lige et enkelt spørgsmål som jeg har fundet meget forskellige svar på rundt omkring, så jeg vil lige høre hvad du mener.
Jeg løbetræner en del og har efterhånden en rigtig god kondi.
Rigtig dejligt, men jeg kan ikke finde ud af hvor vidt man må løbetræne når man er gravid? Da jeg var gravid sidst løbetrænede jeg ikke, så jeg har ikke nogen erfaring derfra.
Når jeg slår op på nettet og i bøger, så modsiger de sig tit og jeg er efterhånden ved at være lidt forvirret.
Så mit spørgsmål er:
1. Må jeg løbetræne som jeg plejer, når jeg bliver gravid igen?
2. Har læst i et gravid blad at det ikke er klogt at løbe det første tre mdr af graditeten, og så læste jeg et sted at man kun måtte løbe de føste tre mdr af graviditeten da fosteret var så lille der at det ikke betød noget.
hmm... hvad siger du?:0)
3. Kan det skade barnet med de stød det giver igennem kroppen når man løber?
Glæder mig til at få svar.
Med venlig hilsen
Nadja