Brev:
Alkohol og graviditet
24. februar 2009
Alder:
0 mdr.
Alkohol og graviditet
Kære Helen
Så er jeg på banen med en helt ny række spørgsmål. Det viser sig til min store overraskelse, at jeg er gravid igen - noget jeg først opdagede da jeg var ca. 10 uger henne. Den sene opdagelse skyldes at jeg forsat fik mens-lignende blødninger, og stor var min overraskelse, da det viste sig at var gravid. Min læge sendte mig straks til scanning hos en gyn, som kunne konstatere at jeg altså faktisk var ti uger henne. Så langt så godt. Graviditeten forløber helt fint - ja så nemt, at jeg jo så ikke havde opdaget det :)
Men - det betyder også at jeg ikke har levet fantastisk sundt mens jeg har været nygravid, der jo så ovenikøbet er faldet sammen med julen. Jeg kan læse mig til alle vegne at man ikke skal drikke når man er gravid, og det vidste jeg jo godt, men det er straks sværere at finde info om, hvilke effekter det har på det lille foster, hvis man så har drukket. Det skal siges at jeg jo ikke har ligget i sprit-lage, men jeg har da drukket lidt mere, end i hverdagen. Jeg er helt med på at gjort og gjort, og nu må jeg bare leve sundt fremover, men kan du kaste lidt lys over hvordan alkohol påvirker et lille foster? Jeg skal til nakkefolds-scanning i dag, og vil også prøve at spørge mig for der, men vil sætte stor pris på dit svar også.
På forhånd tusind tak.
Bedste hilsner
Ingrids Mor