Nygravid og arbejdsmiljø

27. oktober 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Nygravid og arbejdsmiljø

Kære Helen.

Tak for dit svar sidst som vi tog til os og prøver og efterleve. Jeg synes det går bedre og bedre og nu har vi opdaget, at vi venter en lille en og det glæder vi os til : )

Sidste menstruations første dag var d. 17.sep. så jeg må være omkring 6 uger henne. jeg har tid hos lægen d. 11. nov. Jeg har selv taget to positive tests og ikke fået mens så den må være go nok : ) Jeg har lidt menstruations lignende smerter indimellem men har det ellers godt indtil videre.

Imidlertid er jeg alligevel lidt nervøs mest i forhold til mit arbejdsmiljø. Jeg arbejder indenfor sundhedssystemet på en medicinsk afdeling med mange tunge patienter, blanding af iv medicin, 5-7 nattevagter om måneden og patienter med smitsomme sygdomme. Det er mest vores patienter som isoleres med tb og de nye multiresistente ...

Annonce

... ebsl bakterier, som jeg har det dårligt med at skulle ind til selvom vi bruger mundbind, handsker og forklæde, og så de nattevagter - for det er jo heller ikke særlig sundt for kroppen og vel særligt ikke for et lille foster.

Jeg har spurgt min læge ang de her bakterier, og hun lød nærmest som om jeg var hysterisk (som hun så tit gør når man tillader sig at ringe med noget). Der er ingen apv eller øvrig politik på min arbejdsplads ang disse ting, heller ikke den store forståelse tror jeg, da mange kollegaer er nogle gamle rotter der arbejdede til dagen før de skulle føde hvis de selv skal sige det : ).

Selvfølgelig skal man ikke være hysterisk, men omvendt vil jeg jo helst gøre hvad jeg kan for at passe på... Hvad mener du ?

På forhånd tak for dine altid gode og engagerede svar : ) Hilsen anonym.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder