Brev:
Nygravid og arbejdsmiljø
27. oktober 2008
Alder:
0 mdr.
Nygravid og arbejdsmiljø
Kære Helen.
Tak for dit svar sidst som vi tog til os og prøver og efterleve. Jeg synes det går bedre og bedre og nu har vi opdaget, at vi venter en lille en og det glæder vi os til : )
Sidste menstruations første dag var d. 17.sep. så jeg må være omkring 6 uger henne. jeg har tid hos lægen d. 11. nov. Jeg har selv taget to positive tests og ikke fået mens så den må være go nok : ) Jeg har lidt menstruations lignende smerter indimellem men har det ellers godt indtil videre.
Imidlertid er jeg alligevel lidt nervøs mest i forhold til mit arbejdsmiljø. Jeg arbejder indenfor sundhedssystemet på en medicinsk afdeling med mange tunge patienter, blanding af iv medicin, 5-7 nattevagter om måneden og patienter med smitsomme sygdomme. Det er mest vores patienter som isoleres med tb og de nye multiresistente ebsl bakterier, som jeg har det dårligt med at skulle ind til selvom vi bruger mundbind, handsker og forklæde, og så de nattevagter - for det er jo heller ikke særlig sundt for kroppen og vel særligt ikke for et lille foster.
Jeg har spurgt min læge ang de her bakterier, og hun lød nærmest som om jeg var hysterisk (som hun så tit gør når man tillader sig at ringe med noget). Der er ingen apv eller øvrig politik på min arbejdsplads ang disse ting, heller ikke den store forståelse tror jeg, da mange kollegaer er nogle gamle rotter der arbejdede til dagen før de skulle føde hvis de selv skal sige det : ).
Selvfølgelig skal man ikke være hysterisk, men omvendt vil jeg jo helst gøre hvad jeg kan for at passe på... Hvad mener du ?
På forhånd tak for dine altid gode og engagerede svar : ) Hilsen anonym.