Vitaminer under graviditeten

22. oktober 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Vitaminer under graviditeten

Kære Helen,

Så rundede jeg 10 uger og 2 dage og er lige begyndt på de jerntabletter, jeg fik anbefalet på apoteket.

I de multivitaminer til gravide jeg tager nu, er der i forvejen 27 mg. og dem jeg har fået anbefalet af apoteket er 100 mg. pr tablet, dvs. at jeg får 127 mg. pr dag og det er over dobbelt så meget som anbefalingerne!
Er det skadeligt for fosteret, med alt det ekstra jern? Og vil du anbefale at jeg finder et andet præparat? Jeg har i øvrigt en blodprocent på 8,1 så det er jo ikke fordi jeg er i krise ...

Annonce

... på det punkt.

Et andet spørgsmål vedrører A-vitamin, som man jo ikke skal have for meget af... indtil ca. 7-8 uger inde i graviditeten tog jeg en alm. multivitaminpille, som indeholdet 800 mikrogram, herefter skiftede jeg til en graviditets vitaminpille, som kun indeholdt 400 mikrogram.
Umiddelbart står der bare alle steder, at man ikke skal have for meget a-vitamin, men der står ikke noget om hvor meget FOR meget er. Er det et problem, at jeg har taget 800 mikrogram i de første 7 uger?

Kærlig hilsen
Mor for 2. gang.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig