Brev:
Falsk positiv test ?
10. september 2008
Alder:
0 mdr.
Falsk positiv test ?
Hej Helen.
Først en stor ros til siden, og dine super gode svar! Jeg har fået rigtig meget ud af at læse dem:-)
Men til mit spørgsmål; jeg tror jeg er gravid, og så alligevel... Jeg er gået 2 dage over tid, og har så testet 3 gange (ja, jeg er altså meget utålmodig :-) og alle gangene viste testene svagt positive. Jeg har følt mig gravid, med de samme symptomer som jeg havde under min første graviditet (murren i underlivet, træthed)
Derfor fik jeg en test foretaget hos min læge, som så var negativ. Nu har jeg så lige taget en igen selv, som er positiv. Hvad skal jeg mon tro på ?
Lægen rådede mig til at tage en test igen om 3 dage, så det gør jeg selvfølgelig, men jeg troede at lægernes teste var meget mere præcise end købetests? Men det er måske kun en blodprøve, der endeligt kan fastslå en graviditet. Jeg tænker om det kan være en biokemisk graviditet? I så fald vil jeg vel få en kraftig mens om et par dage?
Det skal siges at ved min første graviditet, var teststregen også svag, så måske producerer jeg ikke vanvittigt meget hcg..-
Hhhmm, ja mange spørgsmål, men min kæreste og jeg hilser en graviditet velkommen, så min tålmodighed er jo ikke stor:-)
Håber du kan opklare et par af mine spørgsmål.
Mange hilsner fra D