Falsk positiv test ?

10. september 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Falsk positiv test ?

Hej Helen.

Først en stor ros til siden, og dine super gode svar! Jeg har fået rigtig meget ud af at læse dem:-)

Men til mit spørgsmål; jeg tror jeg er gravid, og så alligevel... Jeg er gået 2 dage over tid, og har så testet 3 gange (ja, jeg er altså meget utålmodig :-) og alle gangene viste testene svagt positive. Jeg har følt mig gravid, med de samme symptomer som jeg havde under min første graviditet (murren i underlivet, træthed)
Derfor fik jeg en test foretaget hos min læge, som så var negativ. Nu har jeg så lige taget en igen selv, som er positiv. Hvad skal jeg mon tro på ?

Lægen rådede mig til at tage ...

Annonce

... en test igen om 3 dage, så det gør jeg selvfølgelig, men jeg troede at lægernes teste var meget mere præcise end købetests? Men det er måske kun en blodprøve, der endeligt kan fastslå en graviditet. Jeg tænker om det kan være en biokemisk graviditet? I så fald vil jeg vel få en kraftig mens om et par dage?

Det skal siges at ved min første graviditet, var teststregen også svag, så måske producerer jeg ikke vanvittigt meget hcg..-
Hhhmm, ja mange spørgsmål, men min kæreste og jeg hilser en graviditet velkommen, så min tålmodighed er jo ikke stor:-)

Håber du kan opklare et par af mine spørgsmål.

Mange hilsner fra D

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!