Gravid igen - ret utolmodig

13. august 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid igen - ret utolmodig

Kære Helen

Jeg har tit læst dine svar og synes de er gode, så nu har jeg omsider meldt mig ind.

Jeg er nemlig ret utålmodig - og handlingsorienteret - af natur, men jeg håber, at du vil tage mit spørgsmål seriøst alligevel.

Vi har et barn på 19 mdr. Jeg blev hurtigt gravid (2. forsøg) og graviditeten gik glat.

Jeg er snart 35 år og min mand et år ældre. Vi er så småt gået i gang med at få nummer to.

Vi gik i gang slut april, men jeg tror dog ikke, at vi har ramt ægløsning og 'fokuseret' mere end en gang (sidste måned). Jeg er desværre ikke blevet gravid endnu - omend jeg kan have en mistanke om, at jeg måske var det for en kort bemærkning i sidste uge. Min cyklus har ligget nogenlunde stabilt på 26-28 dage, men denne gang kom min menstruation alligevel en lille smule før (og den var kortere og svagere end vanligt) - og fem dage op til (dvs. 1 uge før, jeg forventede min menstruation) begyndte jeg at få menstruationssmerter og brunlig/lyserødt udflåd dagligt. Desuden synes jeg, at blev mere sulten og mine bryster føltes 'underlige' - og endelig havde jeg en lille smule kvalme (dette kan dog også sagtens have være indbildning/ønsketænkning).

Nå, men jeg er utålmodig, og lidt presset over vores alder og statistikken heromkring, og vil gerne have, at der snart sker noget - det gik jo hurtigt første gang. ...

Annonce

... Derfor er mine spørgsmål:

- hvad kan det skyldes at det ikke går lige så hurtigt denne gang?

Første gang stoppede jeg med p-piller efter 10 år på dem lige inden. Kan det have en betydning (denne gang har jeg været på minipiller og kort tid på p-piller). Spiller alderen en rolle?

- hvad kan jeg gøre for at øge mine chancer for at blive gravid igen?

Jeg har ægløsningstests, og vi har samleje omkring min ægløsning hver 2.-3. dag - især lige op til. Vi dyrker ikke sport men er heller ikke inaktive - men vil det hjælpe f.eks. at begynde at løbe? Jeg har også hørt, at zoneterapi har hjulpet nogen - hvad mener du om det? Jeg har ikke været afholdende, men overvejer at droppe alkohol helt, hvis det vil hjælpe. Desuden spiser jeg sødmælksyoghurt hver dag, da jeg har hørt, at fede mælkeprodukter hjælper. Vi er ikke stressede synes jeg.

Jeg ved, at der endnu er gået kort tid, og at dette ikke engang er et problem (endnu). Dog, vil jeg meget gerne have lidt input fra dig - hvis du kan sige noget ud over at 'klemme på' :-). Desuden undrer det mig, at det ikke går lige så hurtigt denne gang også (det ved jeg også er sket for andre - og omvendt). Endelig, kan jeg regne med, at symptomer anden gang vil være de samme anden gang?

Mange tak for din hjælp. Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Mathildes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.