Separationsalder og weekend væk fra forældrene

27. juli 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Separationsalder og weekend væk fra forældrene

Hej Helen

Alexander er fint vændt fra bryst til flaske, og jeg er begyndt på den medicin, der kan afhjælpe min gigt. Tak for hjælpen til det.

Jeg har brug for et hurtigt, professionelt og velovervejet råd nu:

Vi er inviteret til bryllup i Polen i kommende weekend (fre., lør., søn.), og folk omkring os foreslår, at vi lader Alexander blive hjemme og blive passet af mormor.

A. er fra 10.10.07, altså 9 mdr.+ en klat. Han er lidt morsyg for tiden, kommer tit op for at få en 'top-op' af kram og kontakt. Ellers hygger han sig fint med at kravle rundt og lege på gulvet. Kravler ofte efter mig rundt, eller holder øje med, hvor jeg er. Derfor giver jeg lyd fra mig, når jeg er i rum, hvor han ikke kan se mig. Om natten sover han altid hos mig. Den første del af natten til kl. 03 i sin egen seng, kommer derefter op til mig resten af natten. Har lidt problemer med tænder for tiden, som gør ondt indimellem.

Han er ikke bange for fremmede, flørter med alt og alle, og er glad for sin mormor. Hun har passet ham - mest et par timer af gangen her og dér, to gange af 4 timer inkl. putte til natten. Har hver gang fået ham til at sove i fin stil. Vi har været i sommerhus med hende i 14 dage i juni, og har set ...

Annonce

... hende et par gange siden. Altså ikke en tæt kontakt men velkendt.

Der er ingen tvivl om, at hun vil kunne klare jobbet. Har været alene med tre børn, har 7 børnebørn, og er selv overbevist om at klare det aldeles fint og synes vi blot skal tage afsted.

Spørgsmålet er, hvordan han vil klare en adskillelese på to nætter + noget af dagen på hver side uden sine forældre.
Er det rigtigt han ikke vil regne med at vi kommer igen og rent ud tror vi er helt væk som jeg har læst mig frem til?
Vi kan jo ikke snakke med ham og forberede ham på, hvad der skal ske, og jeg frygter at han vil føle sig svigtet.

Situationen i Polen vil være: fly til og fra på rimelige tider af dagen. Ophold på hotelværelse i samme bygning som festen vil foregå. Én af hans forældre vil på skift være hos ham hele tiden, mens den anden fester. Måske knap så festligt for forældrene, måske knap så spændende for ham heller, der jo i princippet ikke har brug for nye omgivelse og nye mennesker at tage stilling til. Men som til gengæld har brug for os.

Kan du fortælle mig din oprigtige mening: Skal vi tage ham med, lade ham blive hjemme i sine vante omgivelse, men uden forældre, og hvordan ville han klare det? Er han klar til det eller ej?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.