Søvn, skærer tænder og tandbørstning

27. juli 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvn, skærer tænder og tandbørstning

Hej Helen.

Synes jeg skriver til dig hele tiden, men det er bare så dejligt at få respons fra dig på de problematikker der opstår.

Jasmin bliver 8 mdr d. 9 august og hun stortrives. Er vild med mad (vejer 11,8 kg) og er meget tæt på at begynde at kravle. Jeg følger den madplan du har lavet da hun var ca 7 mdr. Hun ammes 4 gange om dagen, men hun har ikke den store interesse for det. Tror lige så meget det er lidt hyggeligt.

Jeg kan dog ikke forstå at hun stadig vågner om natten og er helt utrøstelig. Hun ammes kl 23 når jeg går i seng. Herefter vågner hun kl 3 hver nat. Jeg kan tage kampen op og nægte hende mad, men så tager det også ca halvanden time at få ...

Annonce

... hende til at sove igen. Hvis hun får bryst, tager det 5 minutter. Tror ikke det handler om mad, men om tryghed, men det er svært at holde fast nat efter nat når man kan ty til en nemmere løsning. Jeg kunne forstå hvis det kun drejede sig om nogle nætter, men det har været i noget tid nu.

Hun har nu fået tre tænder, og den fjerde er også på vej. Hun skærer tænder som en gal og det er en væmmelig lyd, men ellers er der vel ikke noget galt i det, vel?

Hun nægter pure at få børstet tænder. Hun var god til det i starten men efter hendes tigerspring ved ca 6 mdr, har det været en kamp.

Det var lige lidt blandet men håber du kan hjælpe med lidt input, især til nattesøvnen :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder