Brev:
Søvn, skærer tænder og tandbørstning
27. juli 2008
Alder:
7 mdr.
Søvn, skærer tænder og tandbørstning
Hej Helen.
Synes jeg skriver til dig hele tiden, men det er bare så dejligt at få respons fra dig på de problematikker der opstår.
Jasmin bliver 8 mdr d. 9 august og hun stortrives. Er vild med mad (vejer 11,8 kg) og er meget tæt på at begynde at kravle. Jeg følger den madplan du har lavet da hun var ca 7 mdr. Hun ammes 4 gange om dagen, men hun har ikke den store interesse for det. Tror lige så meget det er lidt hyggeligt.
Jeg kan dog ikke forstå at hun stadig vågner om natten og er helt utrøstelig. Hun ammes kl 23 når jeg går i seng. Herefter vågner hun kl 3 hver nat. Jeg kan tage kampen op og nægte hende mad, men så tager det også ca halvanden time at få hende til at sove igen. Hvis hun får bryst, tager det 5 minutter. Tror ikke det handler om mad, men om tryghed, men det er svært at holde fast nat efter nat når man kan ty til en nemmere løsning. Jeg kunne forstå hvis det kun drejede sig om nogle nætter, men det har været i noget tid nu.
Hun har nu fået tre tænder, og den fjerde er også på vej. Hun skærer tænder som en gal og det er en væmmelig lyd, men ellers er der vel ikke noget galt i det, vel?
Hun nægter pure at få børstet tænder. Hun var god til det i starten men efter hendes tigerspring ved ca 6 mdr, har det været en kamp.
Det var lige lidt blandet men håber du kan hjælpe med lidt input, især til nattesøvnen :-)