Dagpleje og amning - 3 mdr.

14. juli 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Dagpleje og amning - 3 mdr.

Hej Helen,

Så har vi brug for gode råd igen:-)

Denne gang drejer det sig mest om Benjamin.
Han er begyndt at blive meget ked af det, når jeg afleverer ham i dagplejen om morgenen. I fredags var han også blevet ked om eftermiddagen, da de spiste frugt og havde sagt, at han ville hjem og at mor snart skulle komme. Det har han aldrig gjort før.

Her til morgen var han i højt humør, da vi kørte og lige indtil jeg parkerede og han kom ud af bilen. Så ville han ikke med ind til hende, han satte sig på græsplænen og stirrede ned i jorden. Normalt hvis han er trodsig opfører han sig mere "frækt" og sætter sig ikke bare ned. Det endte med at jeg måtte bære ham ind imens han græd og sad der i tyve min med ham på skødet og da jeg så gik startede det hele bare forfra. Jeg går dog hurtigt og siger at mor kommer igen og lukker derefter døren. Jeg prøver på ingen måde at trække tiden ud for det ville bare være unødigt hårdt for os begge.

Hvad er dine tanker om situationen? Hans dagpleje siger at han bare prøver mig af fordi han vil bestemme, men den hopper jeg ikke helt på, det føles anderledes det her. Kan det være reaktionen på lillebror og at mor skal hjem og " hygge" med lillebror?

Benjamin skal jo starte i børnehave om tre måneder, så jeg er jo meget nervøs for om han begynder at være meget følsom, så det bliver hårdt for ham at starte.

Der sker jo selvfølgelig meget i hans liv lige nu, lillebror er kommet, Benjamin er for alvor begyndt at udtrykke sig verbalt, så man forstår det meste, udtrykke følelser osv. Hans far har de sidste to måneder arbejdet rigtig meget, så det har jo nok været lidt tumult ...

Annonce

... herhjemme med en lille ny osv.

Jeg ville bare så gerne forstå ham bedre så jeg kan hjælpe ham.

Et sidste sprøgsmål ang. den lille ny bullerbasse.

Amningen er stadig en dejlig succes, dog med undtagelse af en flaske en gang om dagen, fordi min mælkeproduktion svinger en del stadig, han spiser dog sjældent mere end 60 ml af flasken.

Mit spørgsmål går på om jeg virkelig kan stole på at jeg har nok til ham. Han tager fint på, er oppe på ca. 7 kg nu. Da han blev født d. 29 april vejede han 3880 så det er vel en fin vægtstigning? Han har også elestikker på arme og lår og en lille dobbelthage:-)

Han kan bare godt virke meget urolig om aftenen vil gerne sutte hele tiden, men slipper hurtigt igen. Jeg tror på ingen måde at han har ondt i maven eller sådan noget. Det er også her om aftenen jeg ikke føler jeg har noget synderligt til ham. Mange gange hjælper det at give ham en flaske og så falder han til ro.

Jeg synes stadig også at han spiser ofte, der går sjældent mere end 2 timer imellem hver amning, er det "normalt"? Når han spiser så tit føler jeg heller aldrig at brystet kan nå at blive fyldt på, da det jo tager lidt længere tid end to timer.

Nætterne er heldigvis fantastiske, han sover gerne mellem 3 og fire timer mellem hver amning, spiser fra et bryst og falder i søvn hos mig for at vågne 3-4 timer senere for at få bryst nr. 2. Selvfølgelig er der undtagelser, hvor han spiser hver 2 time om natten også.

Problemet er også at jeg har svært ved at få ham til at tage længere lure om dagen da han jo spiser så ofte....

Håber du kan hitte rede på mit lidt længere brev denne gang.

Hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder