Urolig søvn, smerter og stopper med at trække vejret

12. juni 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Urolig søvn, smerter og stopper med at trække vejret

Hej.

Jeg har en datter på 6 uger. Hun blev født 38+2. Jeg fik gravidtets kløe, og lever tallene var for høje, derfor blev fødslen sat igang. Fra vandet gik til jeg fødte hende gik der 24 timer og hun blev taget med en hård cup.

De først 2-3 uger gik fint. Derefter begyndte hun når hun sover at ligger og sparke, knytte hænderne, bliver rød i hovedet, laver ansiger, vride sig og græde indimellem. Jeg mener ikke det er REM-søvnen, det virker mere voldsomt og som om hun har ondt.

Det hjælper at jeg ligger min hånd under hende ved numsen, så slapper hun hurtigt af og falder i søvn igen ca. 20 sek. senere. 2 min senere gentager det sig igen. Jeg kan også få hende til slappe af ved at ligge hende på siden og massere hendes lænd let.

Det virker også som om at det hjælper hende at ligge på pulsebordet, når hun har det sådan. Så ligger hun og vrider sig, sparker og kommer nemmer af med luft i maven og afføring. Hun tisser også ...

Annonce

... og det virker som om det letter hende og hun bliver rolig.

Når hun ligger vrider sig og sparker kan hun sætte i et skrig, når hun strækker sig/gaber. Jeg har været til zoneterap, hun mente at det er hendes ryg/lænd, der er problemet. Hvad mener du smerterne kan skyldes?

En anden ting der bekymre mig er, at jeg 6-7 gange har oplevet at hun græder og hurtig bliver gråden mere intens, hvor hun til sidst er meget mørkerød i ansigtet, holder op med at græde og stopper med at trækker vejret (i nogle sek.), alt dette sker inden for 5 min.

Hun har ligget i barnevognen, siddet i autostolen, ligget på pulsebordet når det er opstået. Når jeg tager hende op til mig bliver hun helt afslappet og trækker vejret ind igen og gråden stopper.

Det har forstrækket mig meget at hun græder på denne måde. Hvad mener du grunden kan være?

P.S Hun har været til 5 ugers undersøgelse og lægen sagde hun er sund og rask og tager fint på.

Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.