Brev:
Urolig søvn, smerter og stopper med at trække vejret
12. juni 2008
Alder:
1 mdr.
Urolig søvn, smerter og stopper med at trække vejret
Hej.
Jeg har en datter på 6 uger. Hun blev født 38+2. Jeg fik gravidtets kløe, og lever tallene var for høje, derfor blev fødslen sat igang. Fra vandet gik til jeg fødte hende gik der 24 timer og hun blev taget med en hård cup.
De først 2-3 uger gik fint. Derefter begyndte hun når hun sover at ligger og sparke, knytte hænderne, bliver rød i hovedet, laver ansiger, vride sig og græde indimellem. Jeg mener ikke det er REM-søvnen, det virker mere voldsomt og som om hun har ondt.
Det hjælper at jeg ligger min hånd under hende ved numsen, så slapper hun hurtigt af og falder i søvn igen ca. 20 sek. senere. 2 min senere gentager det sig igen. Jeg kan også få hende til slappe af ved at ligge hende på siden og massere hendes lænd let.
Det virker også som om at det hjælper hende at ligge på pulsebordet, når hun har det sådan. Så ligger hun og vrider sig, sparker og kommer nemmer af med luft i maven og afføring. Hun tisser også og det virker som om det letter hende og hun bliver rolig.
Når hun ligger vrider sig og sparker kan hun sætte i et skrig, når hun strækker sig/gaber. Jeg har været til zoneterap, hun mente at det er hendes ryg/lænd, der er problemet. Hvad mener du smerterne kan skyldes?
En anden ting der bekymre mig er, at jeg 6-7 gange har oplevet at hun græder og hurtig bliver gråden mere intens, hvor hun til sidst er meget mørkerød i ansigtet, holder op med at græde og stopper med at trækker vejret (i nogle sek.), alt dette sker inden for 5 min.
Hun har ligget i barnevognen, siddet i autostolen, ligget på pulsebordet når det er opstået. Når jeg tager hende op til mig bliver hun helt afslappet og trækker vejret ind igen og gråden stopper.
Det har forstrækket mig meget at hun græder på denne måde. Hvad mener du grunden kan være?
P.S Hun har været til 5 ugers undersøgelse og lægen sagde hun er sund og rask og tager fint på.
Lene