Brev:
Farsyg, renlighed, to sproget
8. juni 2008
Alder:
19 mdr.
Farsyg, renlighed, to sproget
Kære sundhedsplejerske!
Vi har nu fået endnu en dejlig søn. (14 dage gammel) ..og det går godt..
Mine spørgsmål omhandler min ældste søn, som nu er 19 måneder.
Han er stadig meget far-syg som han har været siden 10 månedersalderen. Det har været svært for mig at acceptere, men selvfølgelig ikke vist ham og nu spekulerer jeg på om det påvirker vores, min søns og mit, forhold på længere sigt?
Han vil kun puttes, trøstes, bades osv af far, skal vi så bare lade far gøre det hele tiden i en periode, eller skal man på en måde skiftes, selvom han kalder på far?
Han er allerede bevidst om at han skal lave "prutter", er det så tiden at finde potten frem? Han kommer og siger til os når han skal til at lave, eller sommetider først når han er færdig..
Da hans far er fremmedsproget, er han vant til at høre mindst to sprog hjemme. Men nu er det sådan vi rejser frem og tilbage mellem de to lande, og i en lang periode har han været her, og derfor er det hans danske færdigheder der er stærkest nu. Om en måned rejser vi til hans fars hjemland i en længere periode, og pludselig er der ingen der forstår alle de ord, han er så stolt over lige at have lært og bruger. Hvordan skal jeg forholde mig og støtte ham bedst muligt?
Mange tak
Majbrit