Brev:
Mit barns sovevaner og pottetræning
7. juni 2008
Alder:
3 år, 1 mdr.
Mit barns sovevaner og pottetræning
Til Helen.
Jeg har en datter på 3 år, som sover meget dårligt. Hun bliver puttet ca. kl. 20-20:30 og vågner første gang ca. kl. 00-01, hvor det virker som om, hun har mareridt og klynker let. Hun vågner rigtigt ca. kl. 03-04, hvor hun ikke længere vil sove i sin egen seng. Jeg har min gamle seng stående på hendes værelse og der sover vi så sammen resten af natten, hvor hun mosler og sparker, så jeg stort set ikke får sovet.
Hun spiser normalt og er ellers et velfungerende barn, som er meget glad. Hun sover ca. 1½-2 timer til middag i dagplejen og de sidste par dage har vi kun ladet hende sove en time til middag. Det er dog for tidligt, tror vi, til at se en effekt af det.
Moren og jeg har ikke været sammen i godt et år nu og jeg bor sammen med min kæreste. Jeg har min datter hver anden uge, fra mandag til mandag.
Hvad kan vi gøre??
Med venlig hilsen
Dennis
Ps. Hvornår kan man starte på pottetræning og hvad anbefaler du? En potte eller et barnesæde til toilettet?