Brev:
Utrøstelige perioder
31. maj 2008
Alder:
1 mdr.
Utrøstelige perioder
Kære Helen.
Vi er blevet de heldige forældre til en dreng d. 17 april 2008. Han kom til verden efter en god fødsel og vejede 3890g og var 55 cm lang. Vi blev, grundet strejken, sendt direkte hjem, og har af samme årsag ikke modtaget besøg af sundhedsplejersken.
Vores lille dreng trivedes godt de første 14 dage, men har derefter haft en del dage med utrøstelige perioder på op til 4 timer. Her skriger han, bliver rød i hovedet, vrider sig og skriger mere - krymper sig sammen eller vender sig ud i en flitsbuelignende stilling. Vi kan visse gange hjælpe lidt ved at bære ham, så hans mave ligger på en af vores skuldre, mens vi går rundt. Her kan han falde i søvn, men vågner hurtig op igen og skriger. Han vågner hvis vi forsøger at ligge ham i liften.
Andre gange kan vi hjælpe ham lidt ved at spise, nogle gange er han for frustreret til at kunne spise. Vi har prøvet at give ham lidt sukkervand, hvilket han spiser, men græder umiddelbart derefter igen. Det er så synd for ham.
Når han har det godt, er han en veltilpas og glad baby, der er let at aflæse.
Hans afføring er gullig med mange bobler i. Kan både komme ud med en voldsom kraft, så det sprøjter langt eller bare sive ud. Han har afføring ca en gang om dagen nu, hvilket indtil for nylig var meget oftere.
Jeg ammer ham, hvilket umiddelbart fungerer udmærket. Vi har endnu ikke nogen fast rytme, så hvornår han sover, spiser, leger eller er ulykkelig varierer. Han spiser fra et bryst af gangen og spiser i tidsintervaller der varierer fra 10 minutter til 45 minutter, hvor de fleste omgange er af 15 minutters varighed. Jeg både ligge-ammer og sidder med ham.
I de perioder, hvor han er meget ulykkelig, ligger jeg ham ekstra til brystet, da det visse gange også kan hjælpe ham i kortvarig søvn.
Vi har været til 5 ugers undersøgelse ved lægen, hvor længden nu var 59cm og vægten 5300g, så han får nok at spise.
Vi har haft han til kiropraktor, som sagde, der var lidt med hans nakke, hvilket vi ikke oplever, han er generet af længere. Har også været til zoneterapeut to gange, som mente at der var noget med hans tyktarm. Umiddelbart virker det ikke, som om det har haft nogen effekt. Jeg har også prøvet at drikke ammete og undgå mælkeprodukter, men det virker ikke som om, det har nogen effekt.
Han sover ikke i lange intervaller, max tre timer om natten, men oftest i to. En enkelt gang 4 timer. Han bruger sut.
Håber du kan hjælpe os, så vi kan hjælpe ham.