Brev:
Spiser ikke sit behov
30. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Spiser ikke sit behov
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 3 uger, der efter mange forsøg med amning (og malke ud på flaske) ikke har taget nok på (400 g. siden fødslen) .
Min læge har derfor sat ham på modermælkserstatning (NAN1) han skal have ca. 100 ml, men så meget vil han slet ikke spise - han spiser i snit ca. 40-50 ml pr. gang, og de sidste 20 ml. af dem skal jeg give ham, dem beder han ikke selv efter.
Han spiser mest om morgenen, og vågner med 2 timers mellemrum om natten og beder om mad. Her spiser han også kun 40 ml.
Det er efterhånden blevet en "madkrig" for os, da vi kun tænker på, om han nu spiser som han skal. Den første uge spiste han meget og sov 5 timer om natten - det mønster er fuldstændig vendt nu.
Er det blot en tilvænningsperiode indtil han vænner sig til mme???
Og så lige et bonusspørgsmål:
Må vi varme vandet op og lade det stå i flasken og så varme det i mikroovnen når han skal have flasken? (Det er meget lang tid at vente 20 minutter på at vandet når at køle af, før han skal have flasken)
Med venlig hilsen
Rie