Brev:
4 måltid og ferie til Italien
29. maj 2008
Alder:
7 mdr.
4 måltid og ferie til Italien
Hej Helen
Tak for dit svar sidst.. er nu begyndt at give flaske før hendes lure i stedet for mme af kop, og det fungerer fint og hun får ca. de 750 ml. om dagen, så det er jo fint. Er stoppet helt med at amme, så det var dejligt hun ville begynde at drikke af sutflaske. Hun starter i dagpleje på mandag, og de synes at det er lidt mærkeligt at de skal give hende flaske, da de godt mener jeg kan dække hendes behov ved at give morgen og aften, men det er sådan det skal være ikke? Hvornår kan de stoppe med at give hende flaske, hvis jeg giver hende en inden sengetid, en når jeg går i seng og en om morgenen??
Nå men på mandag er hun 7 mdr. og så tænker jeg at jeg kan begynde at give hende det 4 skemåltid. Hun er dog ikke voldsomt tosset med grød, men er det hvad hun skal have nu, eller kan jeg give hende lidt ymer med drys f.eks. eller har du andre ideer?
Om 3 uger skal vi til Italien på ferie, så det glæder vi os jo til:-) Der er hun næsten 8 mdr. hvordan ser det ud med mad der.. må hun spise det vi spiser og har du nogle gode fif til når man sådan skal ud og rejse med sådan en lille størrelse?
Vores dag ser sådan her ud:
05.30 vågner og står op
06.30 Morgenmad (havregrød, flerkornsgrød med frugtmos + vand af kop)
08.00 Flaske og morgenlur
10.30 Middagsmad ( grøntsagsmos el. grød og lidt rugbrødshapser med leverpostej og torskerovn frisk grøntsager i hånden og frugt + vand af kop)
12.00 flaske og middagslur
15.00 flaske og frugtmos
17-17.30 Aftensmad ( Grøntsagsmos + hvad vi får af kød)
ca. 18.30 -19 Flaske og puttes til natten
Venlig hilsen Lisbeth