Pylret dreng på 2. uge....

28. maj 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Pylret dreng på 2. uge....

Kære Helen

Jeg er ved at være så forbandet over strejken – at man for pokker da ikke kan få noget hjælp... når man henvender sig til lægen siger han bare” jaaa, altså hans vægtkurve er jo fin og han er jo godt i stand så det skal du ikke bekymre dig om” - nej det kan f.... godt være, men hvad med det faktum, at det er komplet umuligt at få et nogenlunde samspil med et barn, der i grove træk er utilfreds dagen lang!!

Jeg har fået dit svar fra sidst hvor du foreslår en plan for dagen – jeg har en del spørgsmål til den:

1) Du skriver at han skal puttes ved 9.30-10 tiden og så sover en times tid og så får frokost kl. 12. Hvorfår kl. 12 – når alle institutioner kører med frokost kl 11?

2) Og når du siger at han skal puttes ved 13 tiden, så har han jo kun været vågen i 2 timer – er det rigtigt forstået? For Jonas er godt nok ikke træt efter to timer.

3) Mht måltiderne så kan vi slet ikke følge med – i skrivende stund (kl. 14) har han fået knap 2 dl grød/mos og 50 ml mælk hele dagen – han er næsten umulig at få mad i... det eneste der tilsyneladende passer ham er håndholdt føde – og det er jo intet af det der ender i maven på ham. Og nej han trives bestemt ikke og ja, jeg tror han er sulten – men hvorfor spiser han så ikke?? – han er pylret fra morgen til aften og det har stået på i 2 uger nu. Hvis man ikke står på hovedet for at få ham til at grine eller konstant løfter rundt på ham smågræder han.

Han har ikke tænder på vej (siger jeg fordi alle de andre 6 gange, har han været blåviolet på tandkødet i et par dage for derefter at ...

Annonce

... bløde når de endelig trænger igennem - og det er der intet af – desuden varer det vel heller ikke så længe) – hans mave er fin og han har daglig lind afføring.

4)Han får en flaske at sove på og igen ved 00-01 tiden og kan som regel sove til 05.30 – men i nat rendte jeg inde hos ham hver eneste time fra kl. 02 – endte tilsidst med at give ham mælk ved 5 tiden, men han var slet ikke sulten – spiste bare 50 ml

5)Han har faste rutiner for alting – både putning, spisetider/steder og sovetider. Han får daglig udetid – mosletid, grinetid og slap af tid – men intet synes at gøre et indtryk. Han er begyndt at møve sig frem – bruger mest hænderne til at trække sig fremad – kommer da en smule rundt... tænker at det også kan gøre ham frustreret – men for pokker da vel ikke hele dagen og natten med.... :-(

6)Du skriver, at han skal spise i højstol, så burde han ikke have behov for at komme op og bøvse. Han har siddet i højstol siden han var 4 mdr – men han SKAL altså op og bøvse – ALTID. Sådan har det altid været – han har næsten altid luft i vejen ligegyldig hvad han får at spise. Det er jo også altid det der er galt om natten – jeg kan tage ham op og så bøvser han, falder i søvn med det samme indtil der er gået en eller to timer mere. Hvordan kan det være? Kan han have problemer med spiserør – tarme eller andet?

Ja, det var en ordentlig smøre – ved ikke om du har et bud på noget af det – synes jo at det er synd for ham og synes også det er svært at være sammen med en kropumulig unge... specielt når jeg jo ved hvordan han kan være...

Hilsen Karen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far