Brev:
Min datters madplan og motorik
28. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Min datters madplan og motorik
Hej
Jeg har to spørgsmål, som jeg håber at få svar på.
Min datter bliver snart 7 måneder (er født 4 uger før termin) og er en dejlig og glad pige.
Først angående min datters madplan. Jeg har ammet hende i næsten 6 måneder og da jeg begyndte med skemad afviste hun hurtig brystet og nu ammer jeg næsten ikke mere.
Hun får grød to gange om dagen og kartoffel/grøntsagsmos 1 gang:
kl 5/5.30 hun vågner og kommer i vores seng hvor vi småsover/hygger (jeg forsøger tit at amme hende men det vil hun for det meste ikke og det bliver kun frustrerende for mig)
kl 6/6.30 vi står op, Liva får tøj på og hun får en flaske på cirka 180/200 ml
kl 7.30/8 bliver puttet og sover til 9/9.30
kl 9/9.30 grød med frugtmos (forskellige slags grød)
kl 11/11.30 bliver puttet og sover cirka en time (jeg har forsøgt at give hende noget at spise inden hun kommer ude men det vil hun ikke)
kl 12.30/13 grød med frugtmos
kl 15 bliver puttet og sover cirka 1,5 time
kl 17/17.30 grøntsags/kartoffel mos
kl 19 bliver puttet til natten (hun vil ikke have noget at spise
kl 22 aftenflaske, spiser cirka 150 ml
sover til næste morgen
Jeg synes ikke hun spiser meget, hun spiser godt af grøden og mos går også nogenlunde, men hun får kun to flasker, nogle gange lykkes det at få hende til at drikke lidt af en flaske ind imellem måltider men så drikker hun meget lidt.
Hvad kan jeg gøre? Hun er ellers glad og tager også godt på men i forhold til hvad der står i bøgerne spiser hun jo ikke særlig meget.
Mit andet spørgsmål er angående hendes motorik. Liva er en aktiv pige som helst vil stå op hele tiden, det har hun gjort fra hun var 4,5 måned gammel (ikke selv selvfølgelig men støtter godt på fødderne), hun sidder også snart selv. Liva har aldrig rullet fra mave til ryg og heller ikke fra ryg til mave. Jeg har prøvet at stimulere hende til det men hun er bare ikke interesseret i det. Det er som om hun springer det over. Jeg er ved at blive lidt bekymret over at hun ikke ruller. Hvas skal jeg gøre?
Med venlig hilsen
mor til Liva