Brev:
Amning og separationsangst
27. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Amning og separationsangst
Hej Helen.
Tillykke med din nye hjemmeside og læser med stor glæde stadig mange af dine svar til andre forældre med børn svarende til mit, det giver rigtig meget.
Men nu har jeg så lige et par spørgsmål. Simone er nu 8 mdr. og har siden hun var 6 mdr haft separationsangst. Synes generelt det er blevet bedre men alligevel føles det som om det går langsomt og vi aldrig kommer videre, men er det hendes alder nu??.
Jeg prioritere at hun ser min mor og far mest udover os herhjemme for at skabe en tæt kontakt til få personer. (ser også mange andre i løbet af en uge) Det går også godt hun græder ikke når hun ser dem og de kan tage hende op men der går alligevel ikke så lang tid så er hun ked af det og vil tilbage til mig. Jeg kan jo se hun er ked af det og tager hende selvfølgelig, men tænker nogen gange om hun så lærer det når hun bliver ved med at blive "reddet", men hvem synes også det er sjovt at lege med en der græder.
Men nogen gange kommer alle de der kommentarer som lige gør mig i tvivl ..... "hun lærer det jo ikke når du tager hende" og "så så du lille pige nu går vi lige væk fra mor så du ikke kan se hende" osv. det gør noget ved mig at jeg skal forklare eller nærmest undskylde at ja mit barn er altså ikke lige et af dem man lige tager eller også sådan nærmest undskylde mig selv at ja jeg er altså ikke en pylremor, det er ikke mig der holder på hende så i ikke må tage hende .... håber du forstår hvad jeg mener ??? Men er det rigtigt det jeg gør eller skal jeg give mere slip og lade hende græde og så bare gå ??
Jeg oplever at hun på andre punkter er "vokset" rigtig meget f.eks. når hun skal puttes før ville hun ikke give slip nu er det tydeligt hun er tryg og jeg kan lægge hende og holde i hånd og nusse og gå og det viser jo også der er sket noget og det vil jeg jo nødigt skal ødelægges.
Så lige et spørgsmål vedr. amning jeg ammer nu 3 gange en halv time efter morgenmad og middagsmad typisk lige før hun skal ud at sove og så til sengetid. Har skippet den sen aften/nat nu. Jeg tænker så er det ok indtag af mælk hun får sødmælk til morgenmad og så giver ´jeg a38 til eftermiddag med frugt mos eller yoghurtgrød, men er det nødvendigt nu eller først senere når jeg skal ned på 2 amninger? Hhor meget sødmælk præcist må de indtage i 8 -9 mdr`s alderen?
Nå det var vist det for denne gang glæder mig til at læse dit svar
Hejsa fra Charlotte