Amning og separationsangst

27. maj 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning og separationsangst

Hej Helen.

Tillykke med din nye hjemmeside og læser med stor glæde stadig mange af dine svar til andre forældre med børn svarende til mit, det giver rigtig meget.

Men nu har jeg så lige et par spørgsmål. Simone er nu 8 mdr. og har siden hun var 6 mdr haft separationsangst. Synes generelt det er blevet bedre men alligevel føles det som om det går langsomt og vi aldrig kommer videre, men er det hendes alder nu??.

Jeg prioritere at hun ser min mor og far mest udover os herhjemme for at skabe en tæt kontakt til få personer. (ser også mange andre i løbet af en uge) Det går også godt hun græder ikke når hun ser dem og de kan tage hende op men der går alligevel ikke så lang tid så er hun ked af det og vil tilbage til mig. Jeg kan jo se hun er ked af det og tager hende selvfølgelig, men tænker nogen gange om hun så lærer det når hun bliver ved med at blive "reddet", men hvem synes også det er sjovt at lege med en der græder.

Men nogen gange kommer alle de der kommentarer som lige gør mig i tvivl ..... "hun lærer det jo ikke når du tager hende" og "så så du lille pige nu går vi lige væk fra mor så du ikke kan se hende" osv. det gør noget ved mig at jeg skal forklare eller ...

Annonce

... nærmest undskylde at ja mit barn er altså ikke lige et af dem man lige tager eller også sådan nærmest undskylde mig selv at ja jeg er altså ikke en pylremor, det er ikke mig der holder på hende så i ikke må tage hende .... håber du forstår hvad jeg mener ??? Men er det rigtigt det jeg gør eller skal jeg give mere slip og lade hende græde og så bare gå ??

Jeg oplever at hun på andre punkter er "vokset" rigtig meget f.eks. når hun skal puttes før ville hun ikke give slip nu er det tydeligt hun er tryg og jeg kan lægge hende og holde i hånd og nusse og gå og det viser jo også der er sket noget og det vil jeg jo nødigt skal ødelægges.

Så lige et spørgsmål vedr. amning jeg ammer nu 3 gange en halv time efter morgenmad og middagsmad typisk lige før hun skal ud at sove og så til sengetid. Har skippet den sen aften/nat nu. Jeg tænker så er det ok indtag af mælk hun får sødmælk til morgenmad og så giver ´jeg a38 til eftermiddag med frugt mos eller yoghurtgrød, men er det nødvendigt nu eller først senere når jeg skal ned på 2 amninger? Hhor meget sødmælk præcist må de indtage i 8 -9 mdr`s alderen?

Nå det var vist det for denne gang glæder mig til at læse dit svar

Hejsa fra Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder