Afføring mens vi pusler

26. maj 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Afføring mens vi pusler

Hej Helen!

Min søn er 4,5 mdr. og er begyndt på grød og vælling. Han har fået en mere fast afføring og har afføring hver anden dag. Jeg ammer til de øvrige måltider.

Han har faktisk kun 1 gang haft afføring i bleen ellers har det været når jeg har puslet ham. Jeg kan ofte fornemme hvornår det er ved at være tid til afføring og så plejer jeg at hjælpe ham lidt ved at massere rundt om navlen og køre med benene. Til slut skubber jeg hans ben op under ham, hvor han så mange gange slår en prut og begynder at trykke pølsen ud.

Min mand sagde så igår ...

Annonce

... om det ikke var dumt, for han skulle jo lære selv at komme af med det....og det har jeg så gået og grublet over idag. Gør jeg ham en bjørnetjeneste? Og er hver anden dag med afføring normalt eller skal det helst være hver dag nu?

Han får grød 2 gange om dagen og ialt ca 1 dl om dagen - derudover ca 150 ml. vælling. Resten er amning.

Han har kun én gang givet udtryk for at det gjorde ondt at komme af med afføringen og derefter har jeg givet ham en skefuld sveskemos som topping på grøden. Hans afføring er fast men ikke hård.

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig