Brev:
Afføring mens vi pusler
26. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Afføring mens vi pusler
Hej Helen!
Min søn er 4,5 mdr. og er begyndt på grød og vælling. Han har fået en mere fast afføring og har afføring hver anden dag. Jeg ammer til de øvrige måltider.
Han har faktisk kun 1 gang haft afføring i bleen ellers har det været når jeg har puslet ham. Jeg kan ofte fornemme hvornår det er ved at være tid til afføring og så plejer jeg at hjælpe ham lidt ved at massere rundt om navlen og køre med benene. Til slut skubber jeg hans ben op under ham, hvor han så mange gange slår en prut og begynder at trykke pølsen ud.
Min mand sagde så igår om det ikke var dumt, for han skulle jo lære selv at komme af med det....og det har jeg så gået og grublet over idag. Gør jeg ham en bjørnetjeneste? Og er hver anden dag med afføring normalt eller skal det helst være hver dag nu?
Han får grød 2 gange om dagen og ialt ca 1 dl om dagen - derudover ca 150 ml. vælling. Resten er amning.
Han har kun én gang givet udtryk for at det gjorde ondt at komme af med afføringen og derefter har jeg givet ham en skefuld sveskemos som topping på grøden. Hans afføring er fast men ikke hård.
Venlig hilsen
Christina