Brev:
Starte med skemad, bryllup og pasning
24. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Starte med skemad, bryllup og pasning
Hej helen
Ja, nu skriver jeg lige til dig, da min sundhedplejerske stadig strejker...
Først vil jeg lige nævne, at det går rigtig godt med Emil. Jeg har forlængst købt en bæresele til ham, og har ham meget med ud. Helst skal der ske noget hver dag, det der med bare at være hjemme en hel dag, det gider han altså ikke:) Så det må jo være sådan. Han har også fået en bedre soverytme om dagen. Istedet for fem-seks lure, er det nu nede på tre-fire, alt afhængig af middagslurens varighed. Så det er super dejligt.
Jeg kunne godt tænke mig at starte med lidt skemad, når han runder de 4 mdr om en uges tid, men ved bare ikke helt hvordan jeg skal starte og med hvad og hvor meget? Jeg ammer ham stadig fuldt ud, og han bliver mæt, så jeg ved godt at han egentlig ikke har "brug" for det, men det er også ligeså meget for at give ham nogle smagsoplevelser, og jeg føler virkelig at han er interesseret og moden til det. Alt skal i munden, og han har også suttet lidt på noget frugt, hvilket han gjorde med stor glæde.
Han spiser ca ved mig syv gange dagligt, og sover igennem fra 21-21.30 til 6-7 om morgenen uden mad. Er det okay?
Hvis det er ok med skemad fra 4 mdr, hvilken temp skal maden så have når den gives, og skal det være kogt vand man bruger? Har også hørt at de små fra de er 4 mdr må drikke vand direkte fra hanen, og i så fald, skal det så opvarmes til kropstemp?
Vi står også i den dejlige situation at vi skal holde bryllup og barnedåb d. 7 juni. Min mor skal holde ham under vielsen (han er vant til at være hos hende). Hvis han bliver ked af det, må hun så trøste ham med noget kamillethe med lidt sukker? Det er jo selvfølgelig ikke opvarmet, men ruller man det ind i et lille tæppe, ville det så være okay? Han vil kun tage sutten når han skal sove, ellers gider han den ikke!
Vi har også, efter mange overvejelser, bestemt at Emil skal passes til brylluppet. Han skal være med nogle timer, da det jo selvfølgelig også er dåb. Men jeg har dårlig samvittighed, da han skal passes af min kusine, som han ikke kender særlig godt, men jeg har dog tillid til hende. Det er både for min egen og hans skyld. Min egen, fordi jeg ved at jeg ikke ville kunne give mig hen til festen og vil kredse om ham hele tiden, og hans, fordi jeg synes det bliver en alt for lang dag for ham, med larm og alt for mange nye indtryk, som jeg er sikker på han ikke ville kunne klare. Vi skal vies kl 14.45 og spise kl 18. Jeg regner med at de tager ham med hjem efter forretten.
Jeg vil såvidt det er muligt amme ham under festen, så han får den tryghed ved mig, og være så meget sammen med ham i løbet af dagen som jeg kan, selvom det blir lidt hektisk med håropsætning, make up osv. Han skal passes i mine forældres hus, hvor han er vant til at være meget (vi bor på samme vej), så det er genkendeligt for ham. Festen holdes 20 min. fra mine forældres hus, og bliver der noget, er det jo heller ikke værre end at hun må komme med ham. Jeg vil hente ham tidligt næste morgen. Synes du det lyder helt hen i vejret?
Jeg har gjort mig mange tanker omkring det, og ved jeg vil fortryde det, hvis ikke jeg får ham passet, selvom der er mange ting der taler imod. Men som tidligere skrevet er jeg også en pylremor. Vil lige nævne at det er anden gang jeg skal være fra ham om natten. Bare han ikke tager skade af det? Men vil dog gerne have din ærlige mening om det!
Hilsen fra Mona