Brev:
Puttes af far, ammestop og tænder
23. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Puttes af far, ammestop og tænder
Kære Helen
Sofia er blevet 8½ måned, og jeg har endnu engang et par spørgsmål til dig.
Siden hun var ca 3 måneder har hun nægtet at blive puttet om aftenen af andre end mig. Min mand har prøvet et utal af gange, men det er kun lykkedes meget få gange. Hvis vi begge prøver at være i hendes værelse, når hun skal sove, og jeg så forlader rummet, så græder hun med det samme og holder først op, når hun kan se mig igen.
Jeg er begyndt på arbejde for 2 uger siden, og min mand er på barsel i 8 uger. Vi havde håbet, at det ville hjælpe på aften putningen, når far ville være den primære passer om dagen. Der er ingen problemer i løbet af dagen, når hun skal sove (sover altid udenfor i barnevogn om dagen). Har du nogle forslag til, hvad vi kan prøve?
Jeg ammer stadig morgen og aften, men i løbet af den seneste uge har Sofia nægtet at spise fra højre bryst. Jeg prøver at lægge hende til højre hver gang, men som regel uden særlig meget succes. Hun får MME af kop til morgenmaden (øllebrød eller havregrød), MME i sin morgenmad og grøntsagsmos. Skal jeg overveje at stoppe amningen helt, eller skal jeg bare fortsætte, selvom hun kun vil spise ved det venstre? Hvis jeg stopper, skal hun så bare have MME af kop morgen og aften i stedet for bryst? Hun har aldrig fået flaske, og det vil jeg heller ikke til at begynde på nu.
Sofia har stadig ikke fået tænder, og det ser heller ikke umiddelbart ud til, at der er nogle på vej. Er det normalt?
Jeg ser endnu engang meget frem til dit svar.
Mange hilsner fra
Malene