Puttes af far, ammestop og tænder

23. maj 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Puttes af far, ammestop og tænder

Kære Helen

Sofia er blevet 8½ måned, og jeg har endnu engang et par spørgsmål til dig.

Siden hun var ca 3 måneder har hun nægtet at blive puttet om aftenen af andre end mig. Min mand har prøvet et utal af gange, men det er kun lykkedes meget få gange. Hvis vi begge prøver at være i hendes værelse, når hun skal sove, og jeg så forlader rummet, så græder hun med det samme og holder først op, når hun kan se mig igen.

Jeg er begyndt på arbejde for 2 uger siden, og min mand er på barsel i 8 uger. Vi havde håbet, at det ville hjælpe på aften putningen, når far ville være den primære passer om dagen. Der er ingen problemer i løbet af dagen, når hun skal sove (sover altid udenfor i barnevogn om dagen). Har du nogle forslag til, hvad vi kan prøve?

Jeg ...

Annonce

... ammer stadig morgen og aften, men i løbet af den seneste uge har Sofia nægtet at spise fra højre bryst. Jeg prøver at lægge hende til højre hver gang, men som regel uden særlig meget succes. Hun får MME af kop til morgenmaden (øllebrød eller havregrød), MME i sin morgenmad og grøntsagsmos. Skal jeg overveje at stoppe amningen helt, eller skal jeg bare fortsætte, selvom hun kun vil spise ved det venstre? Hvis jeg stopper, skal hun så bare have MME af kop morgen og aften i stedet for bryst? Hun har aldrig fået flaske, og det vil jeg heller ikke til at begynde på nu.

Sofia har stadig ikke fået tænder, og det ser heller ikke umiddelbart ud til, at der er nogle på vej. Er det normalt?

Jeg ser endnu engang meget frem til dit svar.

Mange hilsner fra
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina