Amning og navle

22. maj 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Amning og navle

Hej igen Helen

Jeg har endnu engang lidt spørgsmål til dig:-)

Situationen er den at vi nu er kørt helt afsporet med amningen. - Jeg har ganske enkelt taget den beslutning at stoppe det, da Alexander til sidst ikke kunne finde ud af at sutte rigtigt hos mig, så jeg blev så møg øm hver gang og han fik meget ondt i maven fordi han slugte for meget luft og hver gang blev kaos og stress.

Amningen blev desværre til noget dårligt og ikke en hyggestund, derfor tænker jeg at det er bedre at han har en glad mor og selv undgår ondt i maven end at vi fortsætter.

Dog er det da bestemt ikke uden både dårlig samvittighed og op til flere tudeture at beslutningen er taget :-( og jeg fortryder da også engang imellem, men er nødt til at stå ved beslutningen for os begge.

Men nu prøver vi noget andet ...

Annonce

... - jeg malker ud med en avent brystpumpe tre til fire gange i døgnet, hvor jeg kan få ca. 125-150 ml ud hver gang og det får han selvfølgelig på flaske, så lidt får han da, resten bliver suppleret med mme.

Hvor store tror du mulighederne er for at jeg kan opretholde en mælkeproduktion, så han kan få bare lidt. Vi har kørt på denne måde i ca. 3-4 dage og det virker ikke som om den er dalet men selvfølgelig heller ikke steget.... Er det besværet værd når vi ser på ham rent sundhedsmæssigt at pumpe ud når det ikke er mere?

En sidste ting er at hans navle stadig bløder lidt, må den godt det? Den faldt af ca. fire dage efter og ser fin ud, men i en af "folderne" er der hele tiden størknet blod som jeg kan fjerne flere gange om dagen.

Knus fra camilla

P.s super flot nyt design til din side

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder