Brev:
Aktiviteter og lidt om mad
21. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Aktiviteter og lidt om mad
Hej igen
Jeg skrev til dig for lidt tid siden omkring opstart af skemad til Julie. Hun har nu i en lille uge fået majsgrød med forskelligt frugtmos. Spiser nu ca.7 skefulde og drikker en lille smule vand af et snapseglas. Hun synes det er vældig skægt og ville allerhelst selv have skeen i hænderne og spise selv.
Bare for at få det skåret ud i pap....hvor meget grød skal hun have for at det udgør et helt måltid? Og hvor længe skal hun blive ved med at have mælk efter grøden?
Hun er ikke og har aldrig været glad for vand. Hun virker ikke til at kunne lide det. Men det er vel en vanesag og jeg fortsætter bare med at byde hende det?
Det jeg egentlig skriver for at få hjælp til er hvilke aktiviteter jeg kan lave med hende i løbet af dagen. Jeg synes det er svært at blive ved med at finde på og dagene bliver meget ensformige.
Lige nu synger jeg meget for hende, leger med hende på aktivitetstæppet, leger med forskelligt legetøj (som bare bliver puttet i munden), hun sidder i skråstol, når jeg laver mad og lægger vasketøj sammen osv. Vi har lige fundet en stor gymnastikbold frem. Vi er i svømmehallen en gang om ugen og hun er tit med i bæreselen når jeg handler ind.
Hvad er ellers godt at lege med hende i øjeblikket for at hun fortsætter med at udvikle sig?
Hun triller begge veje, løfter sig på albuerne når hun ligger på (nogle gange i strakt arm)og og snakker vældigt med legetøjet. hun har fundet sine fødder og øver sig på at få den puttet i munden også.
Kan en pige på 4 måneder kede sig? Hun virket tit utilfreds når hun ligger på tæppet og råber og lyder til at skælde ud.
Håber det er til at finde hoved og hale i det hele og at du kan hjælpe os videre.
Venlig hilsen
Malene