Forventning til sammenhængende nattesøvn og flytning

21. maj 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Forventning til sammenhængende nattesøvn og flytning

Helen

Vi er en familie, der stadig bor i Finland, og så er det rart med lidt sparring, da vi ikke kan få det her. Vi har Johan på 2 1/2 måned og jeg har et par spørgsmål.

1) Jeg vil først spørge, hvor længe man kan forvente, at han kan sove i træk om natten? Han har kunnet sove ca. 4 timer men er nu nede på intervaller af ca 2 1/2 time. Der er ingen problemer med at få ham til at sove om aftenen kl. ca. 19.30 - 20, og heller ikke efter at jeg ammer ham når han vågner og frem til kl. ...

Annonce

... ca. 6 om morgenen. Men jeg er ved at være lidt træt af, ikke at få mere sammenhængende søvn.

2) Et andet spørgsmål er angående en forestående flytning, hvor vi skal bo en del forskellige steder i ca. en måned. Vil du anbefale, at han sover i sin barnevogn hele tiden, for at det er samme sted, eller er det OK, at han også kommer til at sove i rejsesenge? Lige nu sover han i barnevognen om dagen og i sin lift i hans egen seng om natten.

Mange venlige hilsner fra Malene fra det nu varme nord

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!