Brev:
Pottetræning, middagslure og det at skulle være storebror
20. maj 2008
Alder:
20 mdr.
Pottetræning, middagslure og det at skulle være storebror
Hej Helen..
Det er et stykke tid siden jeg sidst har været omkring dig, og super ny side! Havde dog lidt svært ved at finde, hvor jeg kunne stille dig et spørgsmål.. men det lykkedes :)
Det bliver nok lidt langt, for har gået og samlet lidt sammen.
Niklas er nu 20 mdr, og trives rigitg fint.. har rigtig fået gang i sproget og hans mor synes han bliver rigtig lang rigtig hurtigt.. han nærmer sig de 90 cm allerede.
Som du kan se af overskriften, så tog vi hul på projekt baby..og som med Niklas var det i første hug.. så lidt hurtigere end forventet :) Så Niklas når lige at blive 2år, og spørgsmålet er lidt hvordan vi bedst forbereder ham på det at skulle være storebror?
Det hænger også lidt sammen med det andet spørgsmål omk middagslure... for den vogn vi har nu har et liggemål på 92, og den ender han jo med at vokse ud af med den fart han har på...
Hvornår begynder børn normalt at sove middagslur indendørs ?
Han sover super godt udenfor, og vi har overvejet at købe en brugt vogn til han kan sove middagslur i..men det skal jo så være en 98cm.
Og hvis han skal skifte over i en anden vogn, vil vi ikke gøre det samtidig med at nr.2 melder sin ankomst...så vi ikke ændrer andre ting.. det at blive storebror er vist rigeligt i sig selv :)
Den sidste ting er omk pottetræning...hvornår er det rigitge tidspunkt at starte.. ?
Har af min egen sp fået at vide omk 2½ år, men på nuværende tidspunkt er han obs på ind imellem at han tisser.. og ved at det er på toilettet mor og far gør det... men derfra og så til rent faktisk at være helt bevidst om hvad det vil sige, der er jo nok et stykke når han ikke er ældre ?
Vi ved, at når vi skal igang vil vi hellere gå efter en succes med en tør ble, end med våde bukser...og en anden ting er at Niklas under ingen omstændigheder skal være en af de børn der starter i børnehaven med ble på...min mor er i en børnehave og jeg ved derfor hvor stor en belastning det er...
Men selvom det er min holdning skal vi jo starte han når han er klar til det, og pt er det ikke noget vi gør noget ud af andet end at svare når han spørger om noget..
Det blev lidt en smøre, men det var hvad jeg lige havde på hjertet nu her :o)
Ha´en god dag
Rikke