Brev:
Vækkes for at spise, skifte erstatning og ligge på maven
19. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Vækkes for at spise, skifte erstatning og ligge på maven
Hej
Min søn fylder 4 måneder d. 30-5-2008 vejer ca 6,6 kg ved fødslen vejede han 2980 g han spiser i øjeblikket ikke så meget igennemsnit 750 ml i døgnet og det er kun hvis vi vækker ham sen aften 23-00 og ca kl 5 om morgenen ellers ville han sove igennem.
Mit spørgsmål er skal vi blive ved med at vække ham for at få mad i ham?? hvis vi i løbet af dagen giver ham flere måltider hver 3 time så spiser han ikke mere end ca 50 ml af gangen så vi giver ham hver ca 4 time og der spiser han mellem 100- 140 ml men det bliver stadig ikke til så meget. Han får i øjeblikket laktulose da han ikke så godt kan komme af med afføringen.
Mit andet spørgsmål er om når han nu fylder 4 måneder skal have Nan 2 lige nu får han Nan 1 og har fået det fuldt siden han var 1 måned da der gik kludder i amningen.
Mit sidste spørgsmål er at jeg har prøvet alt for at få ham til at ligge på maven ligget foran ham på gulvet, lånt en mariehøne han (en tingest de kan ligge på maven på hævet lidt over gulvet og med sansetæppe rundt om) jeg har prøvet at ligge ham på en sammerulle ble under brystkassen så han er hævet osv men han ligger 3-4 min så bliver han tosset og prøver at komme fremad med benene og spræller med armene han bliver helt rød i hovedet, forpustet og samtidig ked af det. han kan sagtens holde hovedet selv det kunne han stort set lige fra fødslen.
Hans mavemuskler er fine når han ligger lidt på skrå i barnevognen sætter han sig selv helt op men falder så tilbage igen og når man hjælper ham med at trække sig op og sidde fra rygliggende sidder han med rank ryg. Men rygmusklerne skal vel trænes mere alligevel hvad gør jeg??