Vækkes for at spise, skifte erstatning og ligge på maven

19. maj 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vækkes for at spise, skifte erstatning og ligge på maven

Hej

Min søn fylder 4 måneder d. 30-5-2008 vejer ca 6,6 kg ved fødslen vejede han 2980 g han spiser i øjeblikket ikke så meget igennemsnit 750 ml i døgnet og det er kun hvis vi vækker ham sen aften 23-00 og ca kl 5 om morgenen ellers ville han sove igennem.

Mit spørgsmål er skal vi blive ved med at vække ham for at få mad i ham?? hvis vi i løbet af dagen giver ham flere måltider hver 3 time så spiser han ikke mere end ca 50 ml af gangen så vi giver ham hver ca 4 time og der spiser han mellem 100- 140 ml men det bliver stadig ikke til så meget. Han får i øjeblikket laktulose da han ikke så godt kan komme af med afføringen.

Mit andet spørgsmål er om når han nu fylder 4 måneder skal have Nan 2 lige nu får han Nan 1 og har fået det fuldt siden han var 1 måned da der gik kludder i amningen.

Mit sidste ...

Annonce

... spørgsmål er at jeg har prøvet alt for at få ham til at ligge på maven ligget foran ham på gulvet, lånt en mariehøne han (en tingest de kan ligge på maven på hævet lidt over gulvet og med sansetæppe rundt om) jeg har prøvet at ligge ham på en sammerulle ble under brystkassen så han er hævet osv men han ligger 3-4 min så bliver han tosset og prøver at komme fremad med benene og spræller med armene han bliver helt rød i hovedet, forpustet og samtidig ked af det. han kan sagtens holde hovedet selv det kunne han stort set lige fra fødslen.

Hans mavemuskler er fine når han ligger lidt på skrå i barnevognen sætter han sig selv helt op men falder så tilbage igen og når man hjælper ham med at trække sig op og sidde fra rygliggende sidder han med rank ryg. Men rygmusklerne skal vel trænes mere alligevel hvad gør jeg??

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.