Brev:
Afviser både sut og sutteflaske
14. maj 2008
Alder:
5 mdr.
Afviser både sut og sutteflaske
Hej
Jeg har en datter på 5 måneder, der ikke vil tage sut. Jeg har prøvet forskellige slags og typer med det samme resultat. Hun virker som om hun gerne vil den, men kan ikke rigtig finde ud af at beholde den inde i munden. Hun prøver at sutte men spytter den samtidig ud.
Jeg har prøvet at give hende sutten fra hun var 2 uger. På det tidspunkt ville hun slet ikke have den og så var det bare sådan. Nu virker det som om hun har et større suttebehov, som hun ikke kan få opfyldt. Hun kan heller ikke finde ud af at sutte fra en sutteflaske. Begge dele bekymrer mig og gør også at hun "hænger" meget i brysterne, selv om hun reelt ikke er sulten. Hun kan ikke finde trøst og ro. Det er specielt et problem omkring sengetid. Hun bliver ammet fuldt ud uden problemer.
Hilsen Lene