Brev:
Hvad gør jeg nu?
8. maj 2008
Alder:
12 mdr.
Hvad gør jeg nu?
Hej Helen.
Jeg skriver til dig igen fordi jeg simpelthen er ved gå fra hinanden, Thea har været syg i over en uge med halsbetændelse ovs. og nu hoster hun meget om natten, så vi er ved at gå skilad pga. søvnmangel..
Jeg har en arbejde der er meget fysisk hårdt, står op hele dagen osv. samtidig har jeg det, som jeg har skrevet før, ikke særlig godt psykisk, jeg venter på brev fra sygehuset på en tid da jeg blev aflyst sidst pga. strejken (jeg skal til samtale med jordemoder og fødselslæge som skal vurdere om jeg skal til psykolog). Jeg føler mig virkelig stresset og er lige på nippet til at sige mit arbejde op og så må vi leve af det vi har, jeg kan simpelthen ikke overskue mere, og jeg ved ikke mit levende råd.
Når jeg kommer hjem er Thea ikke særlig glad og ligemeget hvad jeg gør bliver hun hurtigt pyldret igen, far siger at det går fint når han har hende ( hun er hjemme ved far om dagen fordi at hun stadig hoster så meget og far arbejder om aftenen) men det er som om at når jeg kommer hjem så vender det hele, hvorfor det? Hun er pyldret og klamre sig til mig hele tiden, jeg prøver at lave en masse med hende, og lade være med at fare i at gøre rent osv for at værre der for hende, men lige meget hjælper det, hvad kan jeg gøre???
Vi har snakket om det herhjemme og min mand siger at de har det rigtig hyggeligt om dagen og hun er glad osv. hvad gør jeg dog forkert? Føler mig som den dårligste mor i hele verden og når hun så sover om aftenen sidder jeg med rigtig dårlig samvittighed over at jeg ikke kan gøre det godt nok.
Det er ikke så galt når der er weekend hvor vi har hele dagen sammen, men hverdagen er ikke til at holde ud når man kommer træt hjem osv. For jeg føler mig virkelig træt.. er det mig det er galt med? Jeg har det dårligt med at skulle give op for jeg vil jo gerne være en lige så god mor som alle andre der kan klare fuldtidsarbejde og det hele, men der må jeg virkelig melde pas...
Er der noget man kan gøre når vi jo egentlig ikke har råd til at jeg siger mit arbejde op, men jeg har virkelig heller ikke råd til at blive ved med det her på min overskudskonto..?
Undskyld at du skulle ligge ører til det her, men jeg er virkelig frustreret og jeg synes altid at du kommer med så gode svar, så håber også på et her.
Glæder mig til at hører fra dig.
Mange hilsner mig