Hvad gør jeg nu?

8. maj 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hvad gør jeg nu?

Hej Helen.

Jeg skriver til dig igen fordi jeg simpelthen er ved gå fra hinanden, Thea har været syg i over en uge med halsbetændelse ovs. og nu hoster hun meget om natten, så vi er ved at gå skilad pga. søvnmangel..

Jeg har en arbejde der er meget fysisk hårdt, står op hele dagen osv. samtidig har jeg det, som jeg har skrevet før, ikke særlig godt psykisk, jeg venter på brev fra sygehuset på en tid da jeg blev aflyst sidst pga. strejken (jeg skal til samtale med jordemoder og fødselslæge som skal vurdere om jeg skal til psykolog). Jeg føler mig virkelig stresset og er lige på nippet til at sige mit arbejde op og så må vi leve af det vi har, jeg kan simpelthen ikke overskue mere, og jeg ved ikke mit levende råd.

Når jeg kommer hjem er Thea ikke særlig glad og ligemeget hvad jeg gør bliver hun hurtigt pyldret igen, far siger at det går fint når han har hende ( hun er hjemme ved far om dagen fordi at hun stadig hoster så meget og far arbejder om aftenen) men det er som om at når jeg kommer hjem så vender det hele, hvorfor det? Hun er pyldret og klamre sig til mig hele tiden, jeg prøver at lave en masse med hende, og lade være med at fare i at ...

Annonce

... gøre rent osv for at værre der for hende, men lige meget hjælper det, hvad kan jeg gøre???

Vi har snakket om det herhjemme og min mand siger at de har det rigtig hyggeligt om dagen og hun er glad osv. hvad gør jeg dog forkert? Føler mig som den dårligste mor i hele verden og når hun så sover om aftenen sidder jeg med rigtig dårlig samvittighed over at jeg ikke kan gøre det godt nok.

Det er ikke så galt når der er weekend hvor vi har hele dagen sammen, men hverdagen er ikke til at holde ud når man kommer træt hjem osv. For jeg føler mig virkelig træt.. er det mig det er galt med? Jeg har det dårligt med at skulle give op for jeg vil jo gerne være en lige så god mor som alle andre der kan klare fuldtidsarbejde og det hele, men der må jeg virkelig melde pas...

Er der noget man kan gøre når vi jo egentlig ikke har råd til at jeg siger mit arbejde op, men jeg har virkelig heller ikke råd til at blive ved med det her på min overskudskonto..?

Undskyld at du skulle ligge ører til det her, men jeg er virkelig frustreret og jeg synes altid at du kommer med så gode svar, så håber også på et her.

Glæder mig til at hører fra dig.

Mange hilsner mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.