Brev:
Søvn og allergi
5. maj 2008
Alder:
5 mdr.
Søvn og allergi
Hej Helen
Hmmm jeg er lidt forvirret over søvn om dagen :-) Min datter er lige lidt over 5 måneder og jeg kan se, at du har skrevet et svar til en anden med en på 5 ½ måned, at hun helst kun skal tage en lille lur om formiddagen og en længere over middag. Det er lige modsat af, hvad jeg har fået af vide fra velmenende pårørende en dag min datter sov 45 minutter om formiddagen og 3 timer om eftermiddagen - "det skulle helst være omvendt". Hvorfor forstod jeg så heller ikke. :-)
Men mener du, at den lange lur skal ligge om eftermiddagen og hvorfor (så jeg kan fortælle det videre hehe). Og hvad gør man så, hvis prinsessen vælger at sove 3 timer om formiddagen og derfor en kort lur senere? Skal man vække hende for at få en bestemt rytme ind? Og skal man også vække hende om morgenen på et bestemt tidspunkt? Jeg ved at rutiner er rart for babyer, men er i tvivl om, hvor meget jeg på nuværende tidspunkt må blande mig i hende søvn.
Et andet spørgmål omkring allergi og spædbørn - hvor almindeligt er det? Min datter fik i sidste uge majsgrød - hjemmelavet, som hun slog ud af og lægen sagde det lignede nældefeber. Hun er nu henvist til en allergiklinik, men der er jo en del ventetid.
Jeg tør ikke rigtig give hende andet end brystmælk lige nu, men hvis jeg først kommer til allergi klinikken om en måned eller længere tid er hun jo ved at være så gammel, at vi SKAL igang med andet føde og den "chance" vil jeg jo helst ikke forpasse. Ville du tro, at det var ok at prøve med noget andet grød, hvor alle ingredienserne var byttet ud, så det ikke var noget af det samme i som i majsgrøden?
Med venlig hilsen
Helle