Sol, myg og alkohol

3. maj 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sol, myg og alkohol

Hej Helen.

Jeg har lige et har spørgsmål vedr. min datter som er 3 måneder.

Jeg ved godt at hun ikke må være i solen i år og jeg vil også gøre alt for at hun ikke kommer det. Hvis hun er under en parasol skal hun så have solcreme på. Hvis ja, hvilken solcreme vil du anbefale. Jeg har hørt at det skulle være usundt for babyer at få solcreme på. Passer det?

Der er jo kommet mange myg og vi gøre alt hvad vi kan for at hun ikke skal blive ...

Annonce

... stukket. Men selvom vi bruger insektnet, kan det jo ske at hun bliver stukket. Hvis uheldet er ude, hvad kan jeg så smøre på?

Jeg har købt en brystpumpe, fordi jeg har brug for at ku få en eftermiddag for mig selv engang i mellem. Kan du fortælle mig lidt om, hvordan man malker ud.
Hvis jeg en aften får lyst til et glas rødvin hvornår er det så bedst at jeg drikke det - før jeg ammer eller lige efter?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Hilsen Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin