Fra lift og over i vugge eller seng

30. april 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Fra lift og over i vugge eller seng

Kære Helen.

Tak, for rådene sidst, selvom det ikke gik helt som jeg havde håbet.

Victoria gider fortsat ikke rigtigt spise ved mig, selvom jeg prøver at ligge hende til stortset hver gang, men, hun bliver sur og ked af det, og det ender med at hun får flaske, og spiser uden brok. På nær om morgenen ved 5-tiden hvor hun vågner første gang, der ammer jeg liggende, hvor hun som regl falder i søvn igen efter 5-10 min. Hvilket har resulteret i at vi nu igen har fået vores glade og smilende pige tilbage, så er egentligt meget tilfreds på det område.

Vi har indtil nu vugget hende i ...

Annonce

... liften når hun skal sove, enten ved at gå med den armene eller vugge i kurvevuggen alt efter hvor meget hun prosterede, men nu varer det ikke længe for hun ikke længere kan ligge i liften mere.

Jeg har flere gange forsøgt at ligge hende i kruvevuggen alene (uden lift), for jeg ved jo at vi bliver nødt til at få hende til at sove i vuggen, men det er uden held. Jeg har prøvet at ligge dyner omkring hende for at gøre det mere trygt, så den virker mindre, men den går ikke?

Så jeg ville høre om du har nogle råd til hvordan jeg kan få hende til at sove i vuggen ?

Kærlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder