Brev:
Gule øjne, korrigeret alder mv.
30. april 2008
Alder:
1 mdr.
Gule øjne, korrigeret alder mv.
Hej Helen
Jeg er mor til en lille dreng på snart 7 uger... Han blev født 3 uger før tid (hvorfor ved vi ikke) og han vejede ved fødslen 2580 gram og målte 46 cm.
Han vokser fint og er nu 7 uger efter 52 cm og 4200 gram.
Han havde en lille smule gulsot, men han blev ikke behandlet for dette, da tallene ikke oversteg den grænse de nu skal, for at få behandling.
Sidst vi havde besøg af sundhedsplejersken var han stadig lidt gul (meget i øjnene) det har fortaget sig på kroppen, men det sidder stadig i øjnene, og han ser så klatøjet ud fordi de er gule, hvornår kan jeg regne med at det forsvinder??? Min læge sagde til 5 ugers undersøgelsen at det altid sidder lidt længere tid i øjnene end på kroppen, men det er 14 dage siden vi var til den undersøgelse.
Han er jo nu 7 uger (korrigeret 4 uger) og er begyndt at få god øjenkontakt, men det er først inden for den sidste uge, men vi har ikke set skyggen af et bevidst smil endnu. Skal jeg regne med hans reelle alder eller hans korrigerede alder mht. hvad han skulle kunne på nuværende tidspunkt??
Jeg ammer ham 100% og det går godt, men om eftermiddagen og aftenen kan han godt være meget "stress"-agtig når han ligger ved brystet, han pylrer og kan ikke rigtig finde ro, jeg har masser af mælk, så det er ikke derfor, hvad kan det skyldes??? Jeg vil lige tilføje at det går bedst med at spise om natten, kan det være fordi der bare er mere fred og ro end om dagen?? Han gylper heller ikke særlig meget om natten, hvorimod om dagen kan det stå ud af ham.
Mht. at han gylper så når han får hans jern-dråber ACD-vitamin, så kommer det næsten altid op igen (nok ikke det hele, men en del af det) er det meget farligt hvis ikke han får det hele?
Puha... tror det var det hele... undskylder alle mine indviklede spørgsmål. Jeg håber meget du kan svare på dem:-)
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Louise