Gule øjne, korrigeret alder mv.

30. april 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Gule øjne, korrigeret alder mv.

Hej Helen

Jeg er mor til en lille dreng på snart 7 uger... Han blev født 3 uger før tid (hvorfor ved vi ikke) og han vejede ved fødslen 2580 gram og målte 46 cm.
Han vokser fint og er nu 7 uger efter 52 cm og 4200 gram.
Han havde en lille smule gulsot, men han blev ikke behandlet for dette, da tallene ikke oversteg den grænse de nu skal, for at få behandling.

Sidst vi havde besøg af sundhedsplejersken var han stadig lidt gul (meget i øjnene) det har fortaget sig på kroppen, men det sidder stadig i øjnene, og han ser så klatøjet ud fordi de er gule, hvornår kan jeg regne med at det forsvinder??? Min læge sagde til 5 ugers undersøgelsen at det altid sidder lidt længere tid i øjnene end på kroppen, men det er 14 dage siden vi var til den undersøgelse.

Han er jo nu 7 uger (korrigeret 4 uger) og er begyndt at få god øjenkontakt, men det er først inden for den sidste uge, men vi har ikke set skyggen af et bevidst smil ...

Annonce

... endnu. Skal jeg regne med hans reelle alder eller hans korrigerede alder mht. hvad han skulle kunne på nuværende tidspunkt??

Jeg ammer ham 100% og det går godt, men om eftermiddagen og aftenen kan han godt være meget "stress"-agtig når han ligger ved brystet, han pylrer og kan ikke rigtig finde ro, jeg har masser af mælk, så det er ikke derfor, hvad kan det skyldes??? Jeg vil lige tilføje at det går bedst med at spise om natten, kan det være fordi der bare er mere fred og ro end om dagen?? Han gylper heller ikke særlig meget om natten, hvorimod om dagen kan det stå ud af ham.

Mht. at han gylper så når han får hans jern-dråber ACD-vitamin, så kommer det næsten altid op igen (nok ikke det hele, men en del af det) er det meget farligt hvis ikke han får det hele?

Puha... tror det var det hele... undskylder alle mine indviklede spørgsmål. Jeg håber meget du kan svare på dem:-)

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren