Storesøster vil ikke dele legetøj og sover lillebror for lidt

25. april 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Storesøster vil ikke dele legetøj og sover lillebror for lidt

Hej Helen

Jeg havde lige noget mere jeg ville spørge om:)

Først så har vi problemer med at vores datter absolut ikke vil dele legetøjet med hendes lillebror (har også svært ved det i dagpleje - især når vi kommer og henter). Vi kan godt forstå det er svært for hende, men vil gerne at de har nogle ting som de kan være fælles om fx. bøger og lego...

Hvordan kan man gradvis vænne dem til det og det helt uretfærdigt at vi mener at lillebror skal have lov til det.?

Vi har prøvet med at hun skal hente en ny ting hvis hun tager noget fra ham og det gør hun også altså noget af hans eget. Lige nu er han jo ligeglad men det bliver han jo ikke ved med.

Andet spørgsmål er i forhold til Silas: Han er begyndt at ...

Annonce

... sove rigtig godt om natten og kommer i seng lidt tidligere (mellem 19 og 20) alle steder står der at en på hans alder skal sove mellem 4 og 6 timer tre gange om dagen. Vi kan kun få ham til at sove 2 gange og efter han sover godt om natten har han tit svært ved at sove nr. 2 lur og tit bliver det kun til 3 timer. Det er hårdt at blive ved med at gå og prøve når det alligevel ikke lykkes og det tager tid fra freja og det der ellers skal laves. og han virker ikke træt og er ikke pylret. men kommer i seng kl 19

De dage han så sover mellem 4 og 5 timer sover han ofte dårligt om natten, og virker egentlig ikke mere frisk om dagen.

Hvad tænker du - er det for lidt han sover om dagen (vi står op ca 6.30)

Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder