Brev:
Storesøster vil ikke dele legetøj og sover lillebror for lidt
25. april 2008
Alder:
5 mdr.
Hej Helen
Jeg havde lige noget mere jeg ville spørge om:)
Først så har vi problemer med at vores datter absolut ikke vil dele legetøjet med hendes lillebror (har også svært ved det i dagpleje - især når vi kommer og henter). Vi kan godt forstå det er svært for hende, men vil gerne at de har nogle ting som de kan være fælles om fx. bøger og lego...
Hvordan kan man gradvis vænne dem til det og det helt uretfærdigt at vi mener at lillebror skal have lov til det.?
Vi har prøvet med at hun skal hente en ny ting hvis hun tager noget fra ham og det gør hun også altså noget af hans eget. Lige nu er han jo ligeglad men det bliver han jo ikke ved med.
Andet spørgsmål er i forhold til Silas: Han er begyndt at sove rigtig godt om natten og kommer i seng lidt tidligere (mellem 19 og 20) alle steder står der at en på hans alder skal sove mellem 4 og 6 timer tre gange om dagen. Vi kan kun få ham til at sove 2 gange og efter han sover godt om natten har han tit svært ved at sove nr. 2 lur og tit bliver det kun til 3 timer. Det er hårdt at blive ved med at gå og prøve når det alligevel ikke lykkes og det tager tid fra freja og det der ellers skal laves. og han virker ikke træt og er ikke pylret. men kommer i seng kl 19
De dage han så sover mellem 4 og 5 timer sover han ofte dårligt om natten, og virker egentlig ikke mere frisk om dagen.
Hvad tænker du - er det for lidt han sover om dagen (vi står op ca 6.30)
Charlotte