Brev:
Vægt og dele værelse
24. april 2008
Alder:
5 mdr.
Vægt og dele værelse
Hej!
Min datter er 5 måneder og har netop været til 5 måneders undersøgelse. Hun er en stor pige på 9,5 kg og er 67 cm lang. Hun er udelukkende amme barn og vi er endnu ikke begyndt at give andet mad.
Det er til stor undren for mig at hun er så stor. Jeg har en datter på knap 2 dom vejer 10,5 kilo og mor på 62 kilo (168 cm) og far på 73 kilo (183 cm)... Hvornår skal man passe på med at hun er for stor og kan man gøre noget? Er der nogen grund til at være bekymret? Har også tænkt på hvorvidt det jeg spiser har betydning for hendes vægt gennem mælken? -
Når hun er så stor en pige, hvornår ville det så være passende at stoppe med amning om natten? Hun ammer normalt 1 eller nogle gange 2 gange i løbet af en nat.
Mine 2 piger skal på et tidspunkt dele værelse. Har du forslag til hvordan man laver denne sammenkøring og hvornår? Det er jo ikke nogen hemmelighed at vi inden længe gerne vil have hende ud af vores soveværelse.
Bodil