Brev:
Søvn, brød, tænder, vitaminer og vægt
21. april 2008
Alder:
16 mdr.
Søvn, brød, tænder, vitaminer og vægt
Hej
Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber, du kan hjælpe mig med:
1. Katrine og Christian er startet i dagpleje, hvilket naturligt har været en omvæltning for os alle, dog overvejende positivt! Vi har haft en indkøringsperiode på 3 uger nu, der har været både gode og dårlige dage, men jeg har fuld tillid til at det nok skal blive rigtig godt - har en god fornemmelse mht vores dagplejemor.
Dagplejemor har dog påpeget at Christian sover lidt af sådan en lille dreng at være. Om natten sover han 10-11 timer, om dagen ca 2 timer. Katrine sover ca 1 time mere i døgnet (om dagen). Er det et problem at de sover så lidt? Kan se at du anbefaler, at børn på deres alder skal sove 13-14 timer, hvilket de ikke gør. Bør vi forsøge at lave ændringer, så de får mere søvn?
Katrine har en rigtig dejlig periode - er glad og tilfreds og evig i gang med at finde på nye lege/skarnsstreger. Christian har en lidt mere vekslende periode. Han kan også være glad og tilfreds, men så sandelig også være meget pirrelig. Vi får for alvor prøver på hans temperament pt. Måske hænger det sammen med manglende søvn, eller er det "bare" en periode i hans udvikling?
2. Vi har indtil nu spist levebrød med gulerødder - må de efterhånden få alle former for rugbrød?
3. Hos Katrine er der 3 kindtænder på vej, men hun har endnu ikke fået hjørnetænder - er det et problem? Christian har også en enkelt kindtand, men han har tilgengæld fået 3 hjørnetænder....
4. Indtil nu har vi givet børnene glycifer og acd-dråber. Det er i følge vores læge ikke længere nødvendigt. Hvilken form for vitaminpille vil du anbefale?
5. Katrine er tynd. 79 cm og 9,2 kg. Men hun spiser godt, og har det som sagt godt - så skal jeg være bekymret?
Det var alt for nu. Jeg ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Sonja