Brev:
Babysitter, sove inde og de første sko
21. april 2008
Alder:
10 mdr.
Babysitter, sove inde og de første sko
Kaere Helen
Hvor er det dejligt at jeg har dig at ty til, naar man gerne vil have lidt klarhed over tingere, og naar der ikke findes sundhedsplejersker hvor jeg bor, tak for det!
Min foraeldreorlov stopper d. 29. april, og saa er det tilbage til arbejdsmarkedet! Vi har en vuggestueplads til Oscar, men desvaerre ikke för d. 1. juli, saa han bliver passet hjemme af skiftevis farfar eller morfar og hans kone, som kommer fra DK ad to omgange, det er foraeldrene selvfölgelig meget glade for. Oscar er meget glad for sin farfar, som han sagtens kan genkende, men hans morfar fra DK, som han selvfölgelig ikke ser saa tit, kan han ikke genkende, men jeg haaber det gaar alligevel.
Naa, jeg kommer til mit spörgsmaal nu, far og mor vil gerne finde en söd pige som kan passe Oscar naar de har behov for at gaa ud at spise en aften eller mor bare har lyst til at lave lidt sport osv. Vil det vaere for meget at begynde at finde en pige nu, eller er det bedre at vente til, at han er godt integreret i vuggestuen, saa det ikke bliver for mange mennesker paa en gang??
En anden ting....Oscar er vant til at sove i sin barnevogn om dagen, hvordan kan jeg faa ham til at sove i sin seng? Jeg taenker paa, naar han begynder i vuggestuen, saa vil han nemlig skulle sove inden döre. Jeg har meget svaert ved at faa ham til at sove i sin seng om dagen, selv om jeg ruller gardinerne for og pröver at skabe en god "sovestemning". Om aftenen er det ingen problem.
En sidste ting, Oscar er meget aktiv nu, kravler paa livet lös, rejser sig op hvor han kan komme til det og saetter sig ned igen, kan ogsaa tage faa skridt ved sit rullebord, men det er lidt et tilfaelde naar han gör det. Hvornaar skal man köbe sko til barnet, er det en god ide inden han kan gaa eller först naar han kan gaa paa bare taer. Vi har desvaerre et meget koldt parketgulv, saa Oscar har altid strömper og meget blöde futsko paa, som dog er skridsikre.
Paa forhaand mange tak.
Med venlig hilsen
Lotte